AMERIČKI MEDIJI: Velika potražnja za „zabranjenom“ ruskom naftom
POTRAŽNjA za rezervoarima za skladištenje nafte u Singapuru raste zbog povećanja interesovanja i profita od mešanja isporuka jeftinog goriva iz Rusije sa pošiljkama drugih dobavljača, izvestio je u četvrtak Blumberg, pozivajući se na izvore.
Prema ljudima koji su upoznati sa ovim pitanjem, ovaj proces može pomoći da se prikrije poreklo tereta.
U izveštaju se navodi da Singapur nije zabranio uvoz ruske nafte ili naftnih derivata, ali je finansijskim institucijama koje se tamo nalaze zabranjeno da finansiraju ili posluju sa ruskom robom i kompanijama.
Tokovi ruske sirove nafte i goriva u Aziju i Bliski istok su u poslednje vreme u porastu, piše Blumberg, dodajući da su takve pošiljke „sve više stizale do centara za mešanje i redistribuciju kao što su Singapur i Fudžaira u Ujedinjenim Arapskim Emiratima gde mogu da budu zajedno pomešani, prepakovani i ponovo izvezeni na globalnom nivou.”
Trend većeg broja isporuka iz Rusije u Aziju i rastuća uloga čvorišta u njihovoj preraspodeli mogu se dodatno intenzivirati u narednim nedeljama dok se EU priprema da uvede nova ograničenja na ruske naftne derivate 5. februara, piše list.
U međuvremenu, podaci o praćenju brodova kompanije Vorteka su navodno pokazali da su singapurski terminali za prijem nafte primili više nego dvostruko više količine ruske nafte i mazuta u decembru u odnosu na pre godinu dana. Grad-država je primila 2,6 miliona barela nafte, što je skoro 40 puta više nego godinu dana ranije, navodi se u izveštaju.
Prema Vilijamu Tanu, višem potpredsedniku u Singapurskoj konsultantskoj kompaniji za gorivo za brodove Miyabi Industries, trgovci i dobavljači goriva trenutno su svuda oko skladištenja nafte i mešanja zbog „veoma dobrih“ profitnih marži od takvih aktivnosti.
To je zbog dostupnosti veoma jeftinih zaliha ruskog mazuta i drugih proizvoda kao što je ulje za “laki ciklus”, objasnio je Tan. Prema njegovim procenama, trgovci mogu da uživaju u marži profita od blizu 20% mešanjem ruskih komponenti sa drugim vrstama da bi napravili mešane proizvode za lož ulje. Tipično, takvi profiti su između 10 i 12 odsto, rekao je on, dodajući da bi se marže mogle dodatno povećati ako prodavci budu očajniji da istovare svoj teret zbog više trgovinskih ograničenja.
-Nešto od ovog mešanog goriva može da ide u rezorvoar za gorivo u Singapuru ili da se razmeni u obližnje zemlje kao što su Indonezija i Vijetnam, rekao je Tan, a citira Blumberg.