UMESTO FLAŠIRANE VODE ČESMOVAČA: Nemci menjaju životne navike zbog skoka cena
SVE veći broj Nemaca primoran je da smanji potrošnju zbog inflacije i rastućih troškova energije, pokazuje istraživanje ponašanja potrošača i grupe za istraživanje tržišta NielsenIQ.
Rezultati pokazuju da 52 odsto nemačkih potrošača kupuje samo proizvode za osnovne potrebe, dok je oko 30 odsto odgovorilo da kupuju manje.
Oko 44 odsto je reklo da sada izbegava proizvode "koji su zabavni i luksuzni", a svaki treći pokušava da smanji posete restoranima, odlučujući se za kuvanje kod kuće. Samo 10 odsto anketiranih reklo je da povećanje cena nije uticalo na njihove kupovne navike, a ti odgovori su uglavnom dolazili od ljudi sa većim platama.
Anketa je sprovedena među 10.000 potrošača.
- Sve više se ljudi pita bez čega mogu, a onda to zaista i rade - rekao je stručnjak za NielsenIQ Lotar Štajblin, komentarišući nalaze istraživanja.
On je primetio da potrošači češće pribegavaju strategijama uštede, kao što su upoređivanje cena i traženje specijalnih ponuda, kao i prelazak na jeftinije proizvode i češća kupovina od diskontera. Neki ispitanici su rekli da su počeli da menjaju svoje preferencije pri kupovini u potpunosti, kupujući margarin umesto putera, koristeći vodu iz slavine umesto flaširane mineralne vode, pa čak i oslobađajući se dezodoransa.
- Što kriza duže traje, ljudi više koriste mogućnosti da uštede - naglasio je Štajblin.
Godišnja stopa inflacije u Nemačkoj skočila je u oktobru na 10,4 odsto, dostigavši novi istorijski maksimum, prema podacima Federalnog zavoda za statistiku (Destatis) objavljenim ranije ovog meseca. Cene su uglavnom bile vođene rastućim troškovima energije, koji su porasli za 43 odsto na godišnjem nivou, a očekuje se dalji rast tokom cele zime, piše RT na engleskom.