E-FAKTURE: Sastavni deo digitalizacije i unapređenja poslova
E-FAKTURE su sastavni deo procesa digitalizacije koja je neizbežan svetski trend unapređenja poslovanja, poručuju iz Saveza računovođa i revizora Srbije povodom uvođenja novog sistema elektronskog fakturisanja.
U sistemu elektronskih faktura ima više od 10.000 korisnika javnih sredstava i više od 175.000 privrednih subjekata, od čega je već 85.923 subjekata privatnog sektora registrovalo nalog na SEF-u i aktivno koristi sistem.
U skladu sa Zakonom o elektronskom fakturisanju, svi subjekti privatnog sektora već imaju otvoren nalog na sistemu elektronskih faktura, čime su ispunjeni uslovi da prime elektronsku fakturu od bilo kog pošiljaoca koji koristi SEF.
Obveznici sistema e-faktura su pravna lica i preduzetnici i pre svega njima će olakšati svakodnevni rad i omogućiti veću efikasnost.
Takođe, obezbeđuje se veća transparentnost i umanjuje mogućnost sive zone poslovanja, kažu za Tanjug u Savezu računovođa i revizora Srbije.
Podsećaju da su od 1. januara 2023. subjekti privatnog sektora, svi obveznici PDV-a, u obavezi su da šalju i primaju elektronske fakture preko sistema elektronskog fakturisanja (SEF).
Zakon o elektronskom fakturisanju već se od 1. maja ove godine primenjuje na subjekte javnog i privatnog sektora, što znači da su od tada privrednici koji posluju sa javnim sektorom u obavezi da izdaju fakture kroz SEF, a od 1. jula su u obavezi i da ih primaju od subjekata koji koriste sistem.
- Što se tiče računovođa, ukoliko je računovođa zaposlen u internom računovodstvu pravnog lica za očekivati je da će im rad sa fakturama biti efikasniji uvođenjem sistema e-faktura. Sa druge strane, računovođe koje se bave pružanjem usluga eksternim klijentima, ukoliko klijentima pružaju i ugovorene usluge u vezi fakturisanja, mogu očekivati da će im, kao što je to slučaj i sa ostalim aktivnostima koje su prešle na digitalne platforme, rad biti efikasniji, sistematičniji i pregledniji - navode iz Saveza.
Dodaju da ceo sistem e-faktura već funkcioniše, pri čemu se implementacija prati radi uočavanja poteškoća i mogućnosti poboljšanja, pa se sistem ažurno menja i unapređuje u skladu sa primedbama i zahtevima korisnika.
Kako kažu, izdavanje i prijem elektronskih faktura postaje obavezno u svim transakcijama između subjekata privatnog sektora obveznika PDV-a, čime će biti obezbeđena veća pravna sigurnost, brža razmena podataka, tačnost podataka, ubrzanje procesa rada, smanjenje troškova, lak pristup podacima i mogućnosti veće automatizacije u obradi podataka.