PLJUŠTE ŽALBE ZBOG KARTICA: Za prvih devet meseci upućeno 1.398 prigovora na rad finansijskih institucija
OD početka godine, do 30. septembra, Narodna banka Srbije je rešila 1.398 pritužbi korisnika na rad finansijskih usluga.
Najveći broj žalbi odnosio se na postupanje banaka. Čak 809 slučajeva, a uglavnom u vezi sa platnim uslugama, bilo da su u vezi platnih računa ili platnih kartica.
Na rad ostalih davalaca finansijskih usluga odnosilo se 589 pritužbi. Najviše, 581 kada je reč o postupanju društava za osiguranje, tri pritužbe na postupanje platnih institucija, po dve pritužbe na postupanje društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima i institucije elektronskog novca i jedna pritužba na postupanje davaoca finansijskog lizinga.
Kako u Narodnoj banci kažu, podaci do septembra su preliminarni, ali prema zvanično obrađenoj statistici do kraja juna, rešena je 561 pritužba, a za četiri banke je utvrđeno da nisu postupale u skladu sa pojedinim odredbama zakona kojima se uređuje oblast zaštite korisnika finansijskih usluga.
I u ovom periodu, najveći broj pritužbi na postupanje banaka odnosio se na platne usluge - ukupno 61 odsto. Od toga na platne račune 38 procenata i platne kartice 23 odsto, kao i na kredite 34 procenata. Među prigovorima, 1,8 odsto se odnosio na deviznu štednju, na situacije sa gotovinskim kreditima bilo je 99 žalbi, a na pozajmice ukupno 189.
Nezadovoljstvo postupanjem banaka kada su kartice u pitanju prigovoreno je 129 slučajeva.
Od ukupno 561 žalbe, utvrđeno je da su 197 osnovane.
Kako u NBS kažu, klijent se prvo žali finansijskoj ustanovi, a davalac finansijskih usluga je dužan da razmotri prigovor i korisniku dostavi jasan i razumljiv odgovor u pismenoj formi u roku od 15 dana. Samo u posebnim slučajevima, rok može biti produžen za još 15 dana.
VRAĆENO 310 MILIONA DINARA
ZA tri godine, u nedavno objavljenom izveštaju NBS, stoji da je rešeno 3.421 pritužba, da je u 900 slučajeva nepravilnost otklonjena u toku postupka po pritužbi. Doneta su 33 rešenja i 75 nalaza, a sprovedena 21 kontrola, napisano devet pismenih opomena i sedam novčanih kazni. U korist klijenata vraćeno je 310 miliona dinara.