SPORTSTECH INDUSTRIJA USKORO I U SRBIJI: Privredna Komora Srbije formira Savet za privredu i sport
EKSPLOZIVNI rast na tržištu sportskih tehnologija izvor je novih prihoda i preoblikuje svetsku industriju sportskog marketinga, od automatizovanog kreiranja sadržaja do duboke analize podataka o ljubiteljima sporta i performansama sportista.
Visina ulaganja u ovoj industriji premašila je prošle godine vrednost ukupnih investicija za prethodne četiri godine. Očekuje se da će do 2026. godine, globalno tržište sportskih tehnologija rasti po stopi od oko 21 odsto i dostići 40 milijardi dolara.
Ova industrija je od niše na tržištu prerasla u glavnog pokretača razvoja i investicija na svetskom tržištu. U razvoju i primeni novih tehnologija u sportu prednjače Francuska, Velika Britanija i Nemačka.
POVEZIVANjE
Privredna komora Srbije će u narednom periodu formirati Savet za privredu i sport koji će okupiti predstavnike poslovne i sportske zajednice u cilju promocije potencijala sporta i privrede naše zemlje.
U Srbiji, analitika podataka i primena inovativnih tehnologija u sportu predstavljaju veliki potencijal za buduću industriju sporta, a domaći startap ekosistemi, IT kompanije i naučno-tehnološki parkovi mogu da imaju veliku ulogu u daljem razvoju ove industrije.
„Radićemo na razvoju aktivnosti usmerenih na snažnije umrežavanje i saradnju privrede, startapova i naučno-tehnoloških parkova u ovoj oblast“, kaže Mladen Đorić, viši savetnik u PKS. Dodaje da su kompanije već zainteresovane za ovaj vid saradnje pa će u narednom periodu biti organizovano niz konferencija usmerenih na povezivanje i promociju saradnje privrede i sportskih institucija.
ŠTA JE SPORTSTECH
Ovaj sektor pokriva sva inovativna rešenja i tehnologije usmerena na sportiste, bilo profesionalne, amaterske ili rekreativne, ljubitelje sporta, menadžere klubova i sportskih asocijacija. Kada se govori o sportistima, cilj je praćenje njihovih performansi i sprečavanje povreda korišćenjem aplikacija i opreme tokom vežbanja.
SportsTech rešenja pomažu rukovodiocima da lakše upravljaju sportskim objektima, timovima, udruženjima, ligama, događajima, teretanama ili medijskim kompanijama…
PRODAJA KARATA
ZA ljubitelje sporta IT rešenja su usmerena na razvoj platformi sa video, audio ili tekstualnim sadržajem, za prenos sportskih događaja uživo, razvoj sportskih igrica, kreiranje vesti o sportskim timovima, rezultatima, zatim, razvoj platformi za kupovinu, trgovanje ulaznicima, suvenirima…