KORAK PO KORAK: O svim promenama obavestite PIO fond

V.N.

25. 03. 2022. u 11:23

NEKADA je bilo uobičajeno da penziju donosi poštar na kućnu adresu.

Foto Tanjug/ Tara Radovanović

Poslednjih godina navike su se, međutim, dosta promenile, pa sve veći broj starijih sugrađana novac dobija preko banke ili na šalterima pošte.

Pune dve godine, tačnije od 1. januara 2019, i propisi su izmenjeni i novac može da se dobija isključivo na tekući račun, osim za one kojima su pare stizale na ruke, zaključno sa decembrom 2018. Takvih seniora je oko 250.000 od ukupno 1.660.000, koliko ih broji spisak PIO fonda. Ukoliko i oni žele da prekinu sa ovakvim načinom isplate, to mogu da promene na sledeći način:

1. KORAK

Najpre je neophodno otvaranje tekućeg računa korisnika kod poslovne banke, uz prihvatanje troškova koje snosi korisnik, a u skladu sa poslovnom politikom banke.

2. KORAK

Kada dobijete karticu i broj računa, trebalo bi da ga dostavite filijali ili službi koja isplaćuje penzije. To znači da priložite obrazac zahteva za isplatu zajedno sa potvrdom o otvorenom tekućem računu kod banke. Uz ovaj zahtev se prilaže i dokaz kojim se potvrđuje identitet korisnika.

 

3. KORAK

U slučaju da penzioner ne dostavi obrazac zahteva za isplatu, ali priloži urednu dokumentaciju za isplatu na tekući račun, kao što je ovlašćenje, odnosno potvrdu banke kod koje je otvoren tekući račun, Fond će isplatiti penziju na osnovu dostavljene dokumentacije.

 

4. KORAK

Ukoliko penzioner promeni način isplate sa kućne adrese i isporučne pošte na svoj tekući ili na račun ustanove, ne postoji mogućnost ponovne isplate na kućnu adresu ili isporučnu poštu.

Pogledajte više