MORAVSKI KORIDOR - NAJVEĆE GRADILIŠTE U SRBIJI: Angažovano 2.500 radnika i 1.000 jedinica mehanizacije
RADOVI i u potpunosti otvorene trase budućeg Moravskog koridora trenutno su aktuleni na 50 od ukupno 112 kilometara, koliko će iznositi dužina prvog digitalnog auto-puta u Srbiji, rečeno je u četvrtak prilikom obilaska trenutno najvećeg gradilišta u zemlji.
Ministar građevinarstva,saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović podvlači da je na radovima Moravskog koridora svakodnevno angažovano više od 2.500 radnika, odnosno blizu 1.000 jedinica mehanizacije.
- Pokrenuli smo ovo gradilište, čini mi se, kao nijedno pre u zemlji - navodi ministar Tomislav Momirović. - Podigli smo standarde gradnje i ovaj, prvi digitalni i najširi auto-put u Srbiji biće ujedno i najmoderniji auto-put u jugostiočnoj Evropi. Cilj nam je da u narednim mesecima završimo deo do Kruševca, odnosno do Makrešana i Koševa, da u 2023. godini završimo deonicu od Kraljeva do Čačka i da u 2024. godini imamo u potpunosti gotov koridor. Da uradimo nešto o čemu niko nije mogao da sanja pre 10 godina.
Ministar Momirović dodaje da se i veliki broj građevinskih radnika i inženjera iz Srbije vraća u svoju zemlju u potrazi za poslom, kao i da sa istim namerama u Srbiju,koja predstavlja najveće gradilište u ovom delu Evrope, dolaze i ljudi iz regiona i širom sveta, kako bi se angažovali na građevinskim radovima koje je pokrenula Vlada.
Aleksandar Antić, direktor JP „Koridori Srbije“, napominje da će se u piku imati 80 kilometara otvorenih radova i gotovo 3.500 zaposlenih, što stvara velike izazove u koordinaciji radova, obezbeđivanju radnika.
- Izuzetno je dobra kordinacija Vlade Srbije, odnosno Ministarstva građevine, Koridora Srbije kao predstavnika Republike na realizaciji ovog projekta, „Behktel Enke“ kao izvođača i lokalne zajednice koje nam daje snažnu podršku - napominje Aleksandar Antić, direktor JP „Koridori Srbije“. Radimo i na velikom broju objekata, izmeštanju i zaštiti instalacija, odvodnjavanju trase, izradi bedema koji štiti Kruševac od poplava, na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave, kao i na velikom broju objekata i na sektoru 2, gde još nismo ušli sa radovima na trasi.
Budući Moravski koridor imaće tri deonice: Pojate-Kruševac (27,83km), Kruševac-Adrani (53,88km), Adrani-Preljina (30,66 km). Novi auto-put je prvenstveno “ravničarski”, jer prolazi rečnim dolinama. Spojiće „srce Srbije“: Rasinski, Raški i Pomoravski okrug. Kako je ranije predočeno, imaće 135 objekata (78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka, 30-ak propusta). Po završetku radova, od Pojata do Preljine trebali bi da se stigne za svega jedan sat i 10 minuta, čime će putovanje, usled velike gustine naseljenosti i brojnih saobraćajnih prepreka i putnih ograničenja, biti skraćeno za najmanje dva sata.
BONUS VIDEO: BOGATSTVO JE SAM STEKAO I OSTAVIO SVOM OTEČESTVU: Pre 219 godina rođen je Kapetan Miša