GARANCIJA - SAMO NA PAPIRU: Prodavnica auto-delova "Kit komerc" iz Beograda odbila reklamaciju akumulatora
MEĐU važnijim stavkama kada se ide u kupovinu, naročito ako su u pitanju elektronski i mehanički uređaji i delovi, svakako je garancija na taj proizvod.
Čak i ova dužnost trgovaca, proizvođača i uvoznika, da nadoknade štetu u važećem roku, čini se da nije uvek sigurnost za kupce da će to pravo i da ostvare. U to se nedavno uverio Beograđanin Nemanja Popović.
Kada mu je posle dve godine korišćenja novog akumulatora, automobil stao jer se ovaj deo pokvario, Popović nije bio zabrinut. Akumulator marke exide excell 12V 74Ah, koji je pazario krajem 2019. godine u "Kit komercu", još je bio u garanciji. Zato se bezbrižno uputio u ovu trgovinu na Zvezdari da reklamira deo. Nije ni slutio da će ga odbiti, sa obrazloženjem da je nepravilnim korišćenjem uništio akumulator.
- Bio sam šokiran i iznerviran, jer je akumulator koji sam platio 8.972 dinara bio još godinu dana pod garancijom i svakako sam očekivao da mi daju drugi - kaže naš sagovornik.
- Auto u kom sam ga koristio je "sitroen c5", 2008. godište. U obrazloženju odbijenice mi je rečeno da je auto-deo nepravilno korišćen. Pretpostavljam da su očekivali da ga držim na polici, možda bi tada još bio ispravan.
U odluci o reklamaciji "Kit komerca" je dan posle uložene reklamacije navedeno da se radi o akumulatoru kod koga je došlo do krunjenja aktivnog materijala, odnosno do povećane istrošenosti sa pozitivnih ploča. U toku eksploatacije ili neispravnosti vozila.
- Uvidom u stanje akumulatora zaključeno je da nije pronađena nijedna proizvođačka greška. Ovaj auto-deo nije predmet reklamacije i odbija se kao nesonovana i vraća se kupcu - stoji u obrazloženju prodavca.
- Ovo je odluka nakon što je akumulator, koji je uvezen iz Italije, prošao ekspertizu u centralnom servisu akumulatora "Kit komerca". Testirano je strujno opterećenje akumulatora, a prilikom merenja gustine elektrolita biometrom, uočeno je da je elektrolit zamućen, sivo-crvenkaste boje, što ukazuje da je došlo do povećane istrošenosti u eksploataciji.
Nezadovoljnog kupca su na kraju posavetovali da proveri elektropokretač - anlaser, napon punjenja - alternator, i potrošnju električne energije u stanju mirovanja na vozilu.
- Ta njihova priča ne stoji, jer je auto potpuno ispravan - tvrdi Popović.
- Kada sam predao automobil na reklamaciju, pozajmio sam od prijatelja neki stari akumulator da se poslužim, dok ne dobijem svoj, kako sam se nadao. Taj koji sam pozajmio bio je star i van garantnog roka, a auto je sa njim normalno radio, baš kao i sa novim koji sam kupio, nakon odbijene reklamacije.
BESPLATNA PROVERA
REKLAMACIJA na starterski akumulator prihvata se u slučaju kratkog spoja u ćeliji, prekidu međućelijskog spoja, fabrički uočenih nedostataka kao što su loše zalepljen poklopac, loše izliveni polni izvodi, porozna kutija - kaže Dejan Đurić, rukovodilac servisne mreže "Kit komerca".
- To sa ovim akumulatorom nije bio slučaj. Najčešći uzroci za ovako stanje akumulatora su neispravnost elektropokretača, punjačke jedinice, električnog prijemnika, loše instalacije na vozilu u toku njegove eksploatacije, ili je neodgovarajuće vozilo. Da je kupac s nama kontaktirao posle odbijanja reklamacije, sve bismo mu objasnili i vozilo bi mogao besplatno da proveri kod nas u servisu ili nekom drugom servisu sa kojim mi imamo saradnju.