VAŽNI RADOVI: Prelaz na Horgošu dobija proširenje za šest novih saobraćajnih traka
MINISTAR građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović potpisao je danas Ugovor za izvođenje radova na rekonstrukciji i dogradnji graničnog prelaza Horgoš 1 na teritoriji opštine Kanjiža sa predstavnicima kompanije Jadran d.o.o., koja će biti izvođač na ovom projektu.
Planirano proširenje lokacije graničnog prelaza „Horgoš“ je od izuzetne važnosti jer predstavlja deo evropskog koridora 10 i jednu od ključnih tačaka tranzitog saobraćaja kroz našu zemlju.
- Vrednost projekta je malo veća od dve milijarde dinara, proširuje se granični prelaz za ukupno šest traka, četiri za putnički i dve za teretni saobraćaj. Potpuno ćemo modernizovati ovaj granični prelaz i očekujemo da će to značajno ubrzati promet ljudi i roba - kazao je Momirović.
On je naglasio da kada su granice u pitanju, fokus politike Vlade Republike Srbije u skladu s idejom ''Otvorenog Balkana'' je da se obezbedi slobodan protok ljudi i roba. Ministar se zahvalio predsedniku Skupštine AP Vojvodine na podršci u nizu zajedničkih projekata koji se trenutno realizuju, ističući da će se rezultat te saradnje najbrže videti u narednim mesecima, po puštanju u saobraćaj prve deonice brze pruge od Beograda do Budimpešte.
- Na ovom graničnom prelazu na godišnjem nivou prođe 6,6 miliona putnika, milion i dvesta hiljada putničkih vozila, više od trista hiljada kamiona i negde oko deset hiljada autobusa. Te brojke same po sebi govore o tome da je ovaj prelaz neophodno stalno obnavljati, proširivati i prilagođavati zahtevima i potrebama - rekao je Pastor.
Projektnim zadatkom, osim rekonstrukcije nekih od postojećih objekata, predviđena je izgradnja četiri nove saobraćajne trake za putnička vozila i autobuse (2+2) na ulazu u zemlju, dve dodatne saobraćajne trake za kamione na izlazu iz zemlje i jedne trake za vangabaritna vozila na ulazu u zemlju. Ukupna ugovorena vrednost projekta iznosi 2.088.306.057,03 RSD sa PDV-om.
- Projekat će se sastojati od dvanaest faza, prva faza je projektovanje, zatim slede građevinski radovi, radovi na niskogradnji, elektro-mašinski radovi, kao i ozelenjavanje zelenih površina - izjavio je Nikola Malbaša, direktor kompanije Jadran.
BONUS VIDEO - Otvaranje fabrike u Novom Sadu