MINISTAR MOMIROVIĆ U NOVOM SADU: "Naš cilj je da 1. marta pustimo brzu prugu" (FOTO)
NAJBOLjI inženjeri, puno radnika, dve kineske i jedna ruska kompanija, kao i veliki broj domaćih kompanija, uključeno je u projekat, jer je naš cilj da 1. marta pustimo saobraćaj na brzoj pruzi od Beograda do Novog Sada.
To je rekao danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, koji je zajedno sa gradonačelnikom Novog Sada, Milošem Vučevićem, obišao radove na izgradnji podvožnjaka u Kisačkoj ulici, u Novom Sadu, u okviru pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad – Subotica.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović istakao je da ovako zahtevni građevinski poduhvati kakav je izgradnja brze pruge od Beograda do Novog Sada zahtevaju zatvaranje ulica u jednom vremenskom periodu. Naglasio je da je ovo projekat koji traje nekoliko godina, da za sada nema kašnjenja, ali i da svi daju sve od sebe kako bi se maksimalno ubrzali radove.
- Ova pruga će za nekoliko godina spojiti Novi Sad i Suboticu, sa Budimpeštom i Mađarskom, a reč je najverovatnije o najkompleksnijem investicionom poduhvatu. Realnost je da u našoj zemlji vozovi idu dosta sporo, a mi očekujemo da za nekoliko meseci od Beograda do Novog Sada putujemo 30 minuta i da vozovi na ovoj deonici saobraćaju brzinom od 200km/č. Kada pustimo ovu brzu prgugu ona će baciti potpuno drugačije svetlo na saobraćajnu komunikaciju između Beograda i Novog Sada. Vi ćete moći da u Beogradu sednete u voz i da za pola sata dođete do centra Novog Sada, u vozovima kakvi postoje samo u Švajcarskoj, Nemačkoj, Španiji i u još nekoliko zemalja u svetu - izjavio je ministar Momirović.
Ministar Momirović je dodao da se radovi ne zaustavljaju i da se nastavlja sa izgradnjom potpuno nove infrastrukture u Srbiji. Gradi se ofanzivno i na Fruškogorskom koridoru, za nekoliko meseci kreće se i sa projektom od Bačkog brega ka Nakovu, odnosno od Sombora do Kikinde, čime će biti spojena ta dva grada, ali i Bečej, Kula, Crvenka. Dodao je da je obim investicija u infrastrukturu koji se trenutno sprovodi rekordan i da se on ne može meriti ni sa jednim investicionim talasom u prošlosti.
Radovi na izgradnji podvožnjaka u Kisačkoj ulici se realizuju u okviru izgradnje treće deonice brze pruge, na relaciji Novi Sad – Subotica. Imajući u vidu da dosadašnji most u Kisačkoj ulici nije zadovoljavao standarde za saobraćaj vozova za velike brzine do 200 km/sat, projektom je predviđeno rušenje postojećeg i izgradnja novog mosta na ovoj lokaciji.
- Gradilište u Kisačkoj ulici je trenutno jedno od najvećih gradilišta u Novom Sadu. Ovo danas što vidimo nastavak je jedne od najvažnijih saobraćajnica ne samo za železnički, već i za sveukupni saobraćaj u Republici Srbiji - izjavio je gradonačelnik Novog Sada, Miloš Vučević.
Novi podvožnjak u Kisačkoj ulici nalazi se na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad i udaljen je oko jedan kilometar od železničke stanice Novi Sad, u pravcu Beograda. Samim tim dinamika završetka radova na ovom objektu usklađena je sa završetkom radova i puštanjem u saobraćaj novoizgrađene pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad. Novi trokolosečni podvožnjak u blizini železničke stanice u Novom Sadu biće ukupne dužine oko 41 metar, visine oko četiri i po metra i šipovima dubine oko 20 metara. Radove izvodi konzorcijum kineskih kompanija „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“, koji radi na izgradnji pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice.
BONUS VIDEO: BIO JE BISER BEOGRADA - Na današnji dan 1934. godine otvoren je Most kralja Aleksandra