ZA PETINU VIŠE RADOVA: Centralna evidencija objedinjenih procedura
ZA devet meseci ove godine, preko informacionog sistema Centralne evidencije objedinjenih procedura (CEOP) podneto je 103.989 zahteva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju objekata, za 21,4% više u odnosu na isti period prošle godine i za 26,3% više u poređenju sa istim periodom 2019. godine.
Broj izdatih građevinskih dozvola je porastao za 24,2%, u odnosu na 2020. godinu, a za 31% u odnosu na 2019. godinu. Povećan je i broj izdatih rešenja o odobrenju izvođenja radova na adapraciji, rekonstukciji ili dogradnji postojećih objekata i to za čak 31,9% u odnosu na prethodnu godinu.
Agencija za privredne registre je nedavno pustila u rad novu verziju informacionog sistema, čime je okončan Projekat unapređenja i razvoja softverske aplikacije Centralne evidencije objedinjenih procedura za izdavanje građevinskih dozvola.
Ova nova i unapređena verzija aplikativnog sistema CEOP obezbedila je, pre svega, veći nivo stabilnosti softverske platforme i veliki broj novih funkcionalnosti za sve korisnike sistema, od podnosilaca zahteva za izdavanje eDozvola, investitora, nadležnih organa koji izdaju akta, pa sve do institucija sa javnim ovlašćenjima koje učestvuju u objedinjenoj proceduri izdavanja eDozvola.
Kao jedna od novina koja je znatno unapredila i ubrzala postupak izdavanja eDozvola, u saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu, omogućeno je elektronsko plaćanje taksi i naknada za sprovođenje postupka objedinjene procedure, preko sistema eUprave.
Integracijom sa Adresnim registrom i Katastrom nepokretnosti, Republičkog geodetskog zavoda, omogućeno je automatsko preuzimanje adresnih podataka, kao i validacija brojeva katastarskih parcela. Osim navedenog, omogućeno je automatsko preuzimanje podataka o pravnim licima registrovanim u Agenciji za privredne registre, čime je skraćeno vreme potrebno za unos podataka i obezbeđena njihova tačnost.