VUČIĆ OBIŠAO RADOVE NA MORAVSKOM KORIDORU: "Ovo je nešto što uradite jednom u 100 godina" (FOTO/VIDEO)
PREDSEDNIK Republike Srbije Aleksandar Vučić i ambasador Sjedinjenih Američkih Država Entoni Godfri obilaze noćne radove na Moravskom koridoru, gde i pod reflektorima radnici grade most preko Zapadne Morave, na deonici Pojate – Kruševac.
Izjave za medije
Predsednik Vučić
- Ponosan sam što sam večeras ovde, što ovo sve gradimo i radimo. Hvala našim američkim i turskim prijateljima koji su organizovali rad u ovoj sekciji između Kruševca i Pojata - rekao je predsednik.
Predsednik je istakao da koronavirus nije jedina teškoća u izgradnji ovog auto puta, već i problem sa kamenolomima.
- Divno je biti ovde na mostu preko Zapadne Morave. Imaćemo uskoro auto - put od Beograda do Kraljeva, ali i od Beograda do Kruševca, to znači da ćemo uskoro imati sve ovo spojeno sa Vrnjačkom Banjom i Trstenikom.
- Ovi ljudi su ovde svakoga dana i danonoćno se bore i muče. Ovaj auto put će biti naširi u Srbiji, biće digitalizovan, pravo remek delo.
- Nikada nisam video da neko graidlište ovako funkcioniše i dobro radi.
- Jednom u 100 godina neko ima priliku da toliko izgradi. Ovo koliko danas gradimo nekome zvuči kao hvalisavo tvrđenje pazara za neke druge potrebe. Nije. Ovo je zaista nešto što uradite jednom u 100 godina.
- Hvala na radu i trudu. Ponosan sam na Srbiju i na vas koji danonoćno ovde radite. Hvala Vama poštovani ambasadore na brizi i želji da što pre ovo uradimo.
- Verujem da će ovo biti na ponos svim ljudima u ovom okrugu.
- Prelepo je biti ovde - rekao je predsednik. Vreme je da trčimo napred, da trčimo brzo. Hvala vam najlepše, živela Srbija!
Ambasador Entoni Godfri
- Pozdravljam predsednika Vučića, ministra Momirovića, direktora Antića - rekao je Godfri. On je čestitao Vladi Srbije zbog značajnog i mudrog investiranja.
- Auto putevi će učiniti da Srbija ostane bitan faktor na Balkanu.
- Moravski koridor je važan iz više aspekata, povezaće više od pola miliona ljudi, ne samo fizički već i tehnički. Optički kablovi postavljeni duž njegove trase će služiti kao digitalna kičma čitavog regiona. Moravski koridor je i važan signal stranim investitorima da Srbija želi fer utakmicu i proizvode vrhunskog kvaliteta.
- Uveren sam da će ovaj auto put privući što više stranih investitora. SAD su ponosne na saradnju sa Srbijom.
- Jedva čekam da se provozam ovim auto putem - rekao je Godfri.
Predsednik je tokom obilaska radova i razgovora sa radnicima prokomentarisao kako to divno izgleda.
- Dakle 2700 ljudi na ovoj sekciji, to je ubedljivo najbolje organizovano gradilište, čak ni Beograd na vodi nema toliko - rekao je predsednik.
U razgovoru je istaknuto da samo u noćnoj smeni radi 450 ljudi.
- Neverovatno je da toliko ljudi radi noću - rekao je predsednik Vučić.
- Problem je u tome što nemožemo da rešimo problem kamenoloma - rekao je predsednik i objasnio sa kojim se problemima suočavaju priliko otkupa kamena.
- Možete li da verujete da imamo problem sa kamenolomom? Skočila cena cementa, skočila cena bitumena... Ljudi kažu završili bi sve samo da nemamo problem sa kamenom.
- Stvarno moram da kažem da Amerikanci izvanredno rade. Ovaj projekat će povezati najmanje 500.000 ljudi.
- Ovo je najveće gradilište u Srbiji, nema sumnje, i najbolje organizovano gradilište. Baš sam srećan. Ovo će biti najširi auto-put.
- To bukvalno povezuje ceo južni Kragujevac, severno Kraljevo.
- Ovaj auto-put je srce centralne Srbije.
- Više od 1.000 radnika su nam stranci, to je ono što ljudi nisu verovali da je moguće. Sve više radnika nam nedostaje.
- Vaši ljudi su, ekselencijo, sjajno ovo organizovali. Krenulo je sada neko lansiranje, ko zna šta rade - našalio se predsednik Vučić.
Ka prvom digitalnom koridoru u Srbiji,na čijoj je izgradnji uposleno više od 2.000 radnika američkog - turskog konzorcijuma „Behtel-Enka“, gravitira blizu pola miliona ljudi, a nov autoput Pojate-Preljina povezaće Zapadnu sa Centralnom Srbijom, prolazeći kroz Ćićevac, Varvarin, Kruševac,Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak. U potpunosti je otvorena trasa u delu od Pojata do Kruševca, gde se radi na 77 različitih gradilišta.
Ukupna dužina Moravskog koridora iznosiće 112 kilometara u tri deonice: Pojate - Kruševac(27,83km), Kruševac - Adrani (53,88km), Adrani - Preljina(30,66 km).
Novi autoput je prvenstveno “ravničarski”, jer prolazi rečnim dolinama. Kako je ranije predočeno, Moravski koridor imaće 135 objekata (78 mostova, 24 nadvožnjaka,12 podvožnjaka, 30-ak propusta).
Po završetku radova,od Pojata do Preljine trebali bi da se stigne za svega jedan sat i 10 minuta, čime će putovanje, usled velike gustine naseljenosti i brojnih saobraćajnih prepreka i putnih ograničenja u „srcu Srbije, biti skraćeno za najmanje dva sata.
BONUS VIDEO: Vučić u Aleksincu: Otvaranje pogona u fabrici Magna