PUNOM PAROM DO KRUŠEVCA: Uveliko traju i noćni radovi na prvoj deonici Moravskog koridora na mostu preko Zapadne Morave kod Stalaća

B. Caranović

21. 10. 2021. u 22:00

SVE je bliži trenutak kada će vožnja od Čačka do Niša trajati sat i po, od Kraljeva do Niša - sat i 15 minuta.

Foto Promo

Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je pre oko dve godine, završetak je najavljen za 2024. godinu, a prva deonica je pri kraju.

Iz kabineta predsednika Srbije Aleksandra Vučića najavljen je njegov sinoćni obilazak noćnih radova na ovom auto-putu od Pojata do Preljine u dužini od 112 kilometara sa ambasadorom SAD Entonijem Godfrijem. Neimari na mostu preko Zapadne Morave, na prvoj deonici Moravskog koridora - Pojate - Kruševac radeći punom parom do zaključenja ovog izdanja "Novosti", iščekivali su predsednika.

Kada u naredne oko dve i po godine bude završen ovaj najmoderniji auto-put koji prolazi kroz srce Srbije, značajno će olakšati život barem pola miliona ljudi koji žive u centralnoj Srbiji. Povezaće tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički, sve veće gradove centralne Srbije Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac sa koridorima 10 i 11.

Radovi na Moravskom koridoru, Foto S. Babović

Osim što će spojiti zapadnu i istočnu Srbiju, ova saobraćajnica biće potpuno digitalizovana, a trajno će rešiti i pitanje poplava. Ovaj savremeni auto-put biće izgrađen "na tri Morave", a u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara, postavljeni i telekomunikacioni uređaji i prvi put će biti primenjene nove tehnologije. Biće regulisan tok Zapadne Morave, čime će se povećati stepen zaštite od poplava okolnog područja, što će imati značajan pozitivan efekat na stanovništvo i privredu ovog područja.

Moravski koridor činiće tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac - Adrani u dužini 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara. Radove izvodi američko-turski konzorcijum "Behtel - Enka", a ugovor je vredan skoro 800 miliona evra. Prva deonica na kojoj su neimari juče radno iščekivali predsednika, trebalo bi da bude gotova do iduće godine.

Prilikom nedavnog razgovora sa predstavnicima konzorcijuma kompanija "Behtel-Enka", Vučić je istakao da je završetak radova na Moravskom koridoru u skladu sa očekivanom dinamikom. Naglasio je da novi auto-put treba da doprinese razvoju lokalnih opština i sredina kroz koje prolazi, kao i da predstavlja veliku šansu za domaću privredu i industriju.

- Dobrobit od izgradnje direktno će osetiti stanovnici Ćićevca, Varvarina, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva i Čačka - rekao je tada Vučić. - Uporedo sa izgradnjom Moravskog koridora, u planu je i opremanje tri industrijske zone duž auto-puta od Pojata do Preljine, koji je od strateškog značaja za Srbiju jer spaja koridore 10 i 11.

Novim putem 130 kilometara na čas

AUTO-PUT se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a osim što će biti najsavremeniji, biće i najširi put, za 160 centimetara širi od ostalih. Biće izgrađeno ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU

Pogledajte više