MINISTAR MOMIROVIĆ O DIVLJOJ GRADNJI: Kraj legalizacije do 2023, brza pruga Beograd - Budimpešta ove godine

Е. Б. Т. 13. 09. 2021. u 07:15

CILj je da se legalizacija bespravno izgrađenih objekata završi do 2023. godine, a do sada je rešeno oko 20 odsto zahteva.

Ministar Momirović sa neimarima / Foto Tanjug

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović istakao je juče da je više od dva miliona građana suočeno sa ovim problemom i da proces ozakonjenja mora da se ubrza.

- Mi ćemo to brzo rešiti i ljude ćemo resteretiti administrativnih procedura - naglasio je Momirović. - Oko 90 odsto građana koji imaju problem sa legalizacijom su pošteni ljudi koji su kroz taj proces želeli da reše svoje elementarno pravo, da imaju krov nad glavom.

Govoreći o građevinskim projektima u zemlji, ministar je rekao da u Srbiji trenutno ima 80.000 aktivnih gradilišta, ali i da postoji problem nedostatka domaće radne snage.

- Građevinarstvo trenutno nosi privredu i nemamo nijednog nezaposlenog građevinskog radnika u zemlji - istakao je Momirović. - Plate u tom sektoru su neverovatno skočile. Imamo problem jer nemamo radnika. Rešenje za to je rast plata u građevinskom sektoru, koji se odvija već nekoliko godina zaredom, priliv ljudi iz regiona i doškolovavanje radnika.

Ove godine završavamo, kako ministar navodi, najrevolucionarniji projekat u istoriji srpske železnice, brzu prugu Beograd - Budimpešta i nastavlja se razvoj projekta te infrastrukture do Niša.

- Gradimo najbržu i najmoderniju prugu u istočnoj Evropi - naglasio je Momirović. - Dva najveća grada u Srbiji povezujemo brzom prugom, to završavamo do kraja ove godine, a u februaru puštamo u komercijalnu upotrebu. Već smo krenuli sa radovima od Novog Sada do Subotice. Cilj je da spojimo Beograd i Budimpeštu modernom i brzom prugom kojom će ići najbolji vozovi koji trenutno postoje na tržištu.

SAMIT ZAPADNOG BALKANA

POVODOM "Železničkog samita Zapadnog Balkana", koji se danas održava u Beogradu, ministar ocenjuje da je ovaj skup prilika za povezivanje:

- Nas i dalje opterećuje dugo čekanje na granicama, promena lokomotiva i osoblja, i mi to moramo zajedničkim aktivnostima da prevaziđemo, kako sa zemljama EU tako i sa našim partnerima u regionu. Želimo da našu železnicu učinimo efikasnijom i produktivnijom.

Pogledajte više