PRVAK NAPRAVIO RUPU PISANJEM? Beograđanin tvrdi da je kupio radni sto u "Ikei" sa greškom u proizvodnji, ne daju mu novi, ni pare
NOVI radni sto koji je Beograđanin D. M. kupio u "Ikei" svojoj ćerki, pred polazak u prvi razred, nije izdržao ni prvu probu pred početak škole.
Kako je ispričao za naš list, pošto je dete pisalo po svesci koja je stajala na stolu, na radnoj površini se pojavilo udubljenje. Iako je očekivao da dobije novi komad nameštaja, iz "Ikee" je obavešten da je njegova reklamacija odbijena, a da je za oštećenje sam kriv.
Prema rečima našeg sagovornika, radni sto sa dodatnim delom koje je zajedno platio 11.000 dinara doneo je u stan na Mirijevo i sam ga sklopio. Dečji radni stočić je izgledao potpuno normalno, bez ikakvih mana. Površina je bila savršeno glatka. Kada je devojčica, međutim, radosno sela da ga isproba i neko vreme pisala i crtala u svojoj svesci, nisu ni slutili da je to dovoljno da se na novom stolu pojavi rupa.
- Izgledalo je kao da je lupnuto nečim čvrstim, ali bez ivica od udarca, već nalik tome da se vazduh na tom mestu izvukao i napravio udubljenje - kaže D. M. - Svestan sam da to nije veliko oštećenje i da ne remeti funkcionalnost proizvoda, ali ipak mi smeta, jer sam platio nov proizvod i ne želim da ima bilo kakvo oštećenje, naročito jer krivica nije na nama. Zato sam fotografisao oštećenja i poslao "Ikei" na imejl koji je na sajtu ostavljen za reklamacije.
Kako naš sagovornik objašnjava, odgovor je dobio vrlo brzo i nema zamerku na hitrost reakcije iz ove firme, već nažalost na tumačenje reklamacije.
- Stigao je imejl u kome me obaveštavaju da moja žalba nije osnovana i da je odbijena - kaže D. M. - U Obrazloženju koje su mi poslali kažu da su kolege iz tehničkog tima donele zaključak, a na osnovu fotografija koje sam im poslao i mog opisa problema, da je defekt nastao usled fizičkog oštećenja. Ostatak tumačenja me naročito zbunio. Rekli su da je ploča stola izrađena od iverice i lesonita, sa kartonskim punjenjem u obliku pčelinjeg saća, te da nije otporna na fizička oštećenja, naglašavajući da sam ja u žalbi rekao da oštećenja nije bilo posle sklapanja artikla. Meni je upravo iz tog objašnjenja bilo očigledno da je propust mogao da se dogodi u samoj proizvodnji.
PONUDA
REKLAMACIJE su deo posla svake kompanije koja se bavi maloprodajom, pa i naše - kažu u "Ikei". - Odluka o prihvatanju ili odbijanju zavisi od više faktora, između ostalih načina upotrebe, uslova korišćenja, prosleđenih dokaza. Ovom prilikom, na osnovu raspoloživih dokaza, utvrđeno je da je došlo do fizičkog oštećenja proizvoda, što ne podleže reklamaciji. Kupcu je ponuđeno da proizvod donese u robnu kuću, gde bi se uradila dodatna procena i sa sigurnošću utvrdile sve okolnosti a, ukoliko se za to steknu uslovi, donela drugačija odluka.
DA DOVEZE STO
POSLE interesovanja našeg lista za slučaj D. M, dok smo čekali odgovor na naša pitanja, "Ikea" je ovoj mušteriji ponudila da sklopljen sto sam doveze na još jednu procenu, uz objašnjenje da će novac za prevoz refundirati ako se utvrdi da je reklamacija opravdana. U suprotnom, recimo za iznajmljivanje kombija, ovaj potrošač bi morao da iz svog džepa finansira prevoz. Inače, D. M. kao mašinski inženjer tvrdi da je greška mogla da nastane u prozvodnji.