OSAM STANICA GOTOVO DO OKTOBRA: Od Beograda do Stare Pazove niču nova i obnavljaju se železnička stajališta
SVI radovi na staničnim objektima između Beograda i Stare Pazove trebalo bi da budu gotovi u oktobru, kako bi do kraja godine brza pruga do Novog Sada bila završena.
Obnavljaju se železničke stanice Novi Beograd, Zemun polje, Stara Pazova i Nova Pazova. U Zemunu i Batajnici biće izgrađene nove stanične zgrade. Prvi put, beogradska naselja Altina i Kamendin dobiće nova stajališta.
Osim stanica, rekonstruišu se i stanični koloseci, obnavljaju postojeći i grade novi peroni. Biće ugrađena i oprema za informisanje i usmeravanje kretanja putnika, kao i video-nadzor.
- U železničkoj stanici Novi Beograd u toku su radovi na uređivanju perona i nadstrešnice, kao i koloseka. Predviđeno je i renoviranje staničnih prostorija za smeštaj signalno-sigurnosne i telekomunikacione opreme. Nova stanična zgrada u Novom Beogradu nije predviđena ovim projektom, već će se graditi u okviru izgradnje nove autobuske stanice u Novom Beogradu - navode u JP "Infrastruktura železnica Srbije".
U svim stanicama i stajalištima projektovani su i peroni sa pothodnicima. Oni namenjeni za regionalni saobraćaj biće dugi 220, a za gradsko-prigradski saobraćaj 110 metara, sa tipskim nadstrešnicama iznad perona.
- U stanici Zemun radi se nova stanična zgrada, zatim pešački pothodnik, kao i po dva teretna i prtljažna pothodnika. Projektovana je za 17 koloseka, od kojih je najkraći 73, a najduži 638 metara. Nova stanica imaće i pet perona dugih 400 metara, koji su međusobno povezani centralnim pešačkim pothodnikom. U stanici Zemun polje obnavlja se postojeća stanična zgrada. Ovde su izgrađena tri perona, od kojih dva dužine po 110 metara, a jedan od 220 metara, a povezani su novim pešačkim pothodnikom - navode u ovom preduzeću.
U Altini su izgrađena dva koloseka i dva perona i pothodnik, a stajalište ima i lift za pristup osobama sa invaliditetom. U toku su radovi na izgradnji pristupnih saobraćajnica. I Kamendin je dobio stanicu sa dva koloseka i dva perona, kao i pothodnik. Putni prelaz ovde se ukida izgradnjom nadvožnjaka u blizini stajališta.
Na ovoj deonici, u najlošijem stanju bila je stanica u Batajnici. Zato se ovde gradi nova zgrada koja će imati tri perona povezana novim pešačkim pothodnikom, kao i lift za osobe sa posebnim potrebama. Rade se koloseci, rekonstruišu peroni.
Zgrada stanice u Novoj Pazovi se obnavlja, a ona će imati pothodnik između četvrtog i petog koloseka. Na staničnoj zgradi u Staroj Pazovi u toku je sanacija fasade, krova i unutrašnjih instalacija. Planirana je izgradnja dva perona, koji će biti povezani postojećim pothodnikom.
IZVOĐAČI
IZVOĐAČ radova na deonici brze pruge između Beograda i Stare Pazove je konzorcijum kineskih kompanija China Railway International i China Communications Construction Company. Podsećamo, projekat za budući izgled stanica radio je Saobraćajni institut CIP, u saradnji sa kineskom kompanijom China Railway Design Corporation.