NA METI PASTE ZA ZUBE I ŽILETI: Zaštita proizvoda u marketima zbog lopova često otežava i usporava kupovinu potrošačima

E. B. T.

08. 07. 2021. u 16:24

ZUJALICE, bravice, plastične kutije, senzomotorci, nadzorne kamere, samo su neki od uređaja sa šarenolikog spiska trgovaca kojima pokušavaju da doskoče lopovima.

Arhiva

Ipak, oni su sve kreativniji, pa je tako sve duža i lista artikala koje prodavci štite. To nekada i potrošačima usporava i otežava kupovinu, a često ih dovodi i u neprijatnu situaciju.

Građani se često nađu u čudu kada moraju na kasu da nose veliku plastičnu kutiju u kojoj se nalazi nekoliko tuba paste za zube kako bi kupili jednu. U jednom trgovinskom lancu nam kažu da se dešava i da potrošači budu dovedeni u neprijatnu poziciju kada ih prodavci zaustave zato što se čulo zujanje, a oni nisu ništa uzeli, već na kasi nije razmagnetisan proizvod. Alkoholna pića su i dalje u vrhu poželjnih proizvoda za krađu. Međutim, sada su sve traženije konzerve, brendirane kreme, paste za zube, četkice, žileti. Kako našim reporterima objašnjava šef obezbeđenja u jednom poznatom megamarketu, na meti je sve što može lako da se iznese.

- Kradu sve što stignu, sve ono što lako mogu da iznesu, a trude se da bude iz skupljeg asortimana - objašnjava on. - To posle preprodaju na ulici ili pijaci. Omiljena im je tunjevina "rio mare", ali nju nismo mogli da zaštitimo. Pre nekoliko dana smo uhvatili jednog koji je uspeo da izađe i iznese puna kolica proizvoda, čija je vrednost bila 18.000 dinara.

U drugom trgovinskom lancu su oprezni i ističu da ne mogu da daju informacije koje bi dodatno edukovale kradljivce.

- Najviše se kradu skupa alkoholna pića i ona u kutijama - objašnjavaju oni. - Slično se odnosi i na druge proizvode u kutijama, jer mogu da izvade proizvod, a da ostave ambalažu. Tako se na polici ne vidi nedostatak, a njima je lakše da odnesu. Reč je o kremama, skupljim brijačima, pastama za zube. Dešava se često da se na voću i povrću kuca jedan artikal na vagi, a zapravo je drugi u kesi.

Kako navode, senzormatici na vratima i zujalice na proizvodima štite ih od "redovnih" kradljivaca. Ipak, vispreniji lopovi imaju način da doskoče tako što zalepe alu-foliju preko i onda se alarm ne uključuje.

KUPILA "ZAKLjUČAN" VISKI

ČITATELjKA "Novosti" Jasmina M. bila je iznenađena kada je kući donela kupljenu flašu viskija u kutiji, koju nije mogla da otvori.

- U jednom poznatom megamarketu na rafu su bile prazne ambalaže žestokih pića - objašnjava Jasmina. - Na kasi su mi prodavci doneli piće upakovano u kutiju. Nisam ga otvarala. Kada sam stigla kući na grliću flaše je bila bravica koju nisam mogla da skinem, morala sam da se vratim u market da odstrane tu zaštitu.

Pogledajte više