NA NJIVI U RANGU SA SVETOM: "Agromehanici" iz boljevca žig "Čuvarkuća" za čak 16 poljoprivrednih mašina
KOMPANIJA FPM "Agromehanika" iz Boljevca svojim priključnim mašinama za poljoprivredne radove dokazuje da u našoj zemlji postoje pogoni koji mogu da stvore i na tržište iznesu domaće proizvode, ravnopravne ili kvalitetnije od uvoznih iz iste klase. Zato su se i priključili projektu "Stvarano u Srbiji".
U "Agromehanici" očekuju da domaći poljoprivrednici prepoznaju žig "Čuvarkuća" i shvate da kvalitetne mašine imaju i u svojoj državi, u srpskoj kompaniji.
- Akciju "Čuvarkuća" koju je pokrenula Privredna komora Srbije posmatramo kao svojevrstan vid ekonomskog patriotizma koji će u značajnoj meri pomoći domaćim proizvođačima, kako u komercijalnom, tako i u marketinškom smislu - ističe predsednik kompanije FPM "Agromehanika" Ljubinko Gobeljić. - PKS ulaže dosta napora u medijsku promociju akcije.
Na koji način je akcija prepoznata od samog početka u ovoj kompaniji, uverljivo potvrđuje činjenica da je čak 16 proizvoda sa produkcijskih traka fabričkih hala u Boljevcu dobilo žig "Čuvarkuća". Akcija za kompaniju ima posebnu važnost kada se celokupna srpska i globalna privreda suočavaju sa nezapamćenim izazovima koje je donela pandemija.
- Opšte je poznato da privreda cele Srbije, pa samim tim i naša kompanija, prolazi kroz dosta tešku poslovnu godinu imajući u vidu sve negativne efekte koje je prouzrokovala pojava virusa korona u martu - objašnjava Gobeljić. - Iako je FPM "Agromehanika" pretežno izvozno orijentisana kompanija, to nikako ne znači da ne posvećujemo pažnju i domaćem tržištu. U tom smislu, ulažemo velike napore da domaćim poljoprivrednim proizvođačima obezbedimo visokokvalitetnu poljoprivrednu mehanizaciju, a akcija "Čuvarkuća" u tom smislu može dosta da nam pomogne, pošto je smisao stimulacija domaćih potrošača da kupuju proizvode domaćeg porekla.
BITKA ZA KUPCA
DA bi proizvod iz sfere poljoprivredne mehanizacije bio konkurentan mora da bude visokoproduktivan, ekonomičan, da njegova upotreba zahteva što manju snagu traktora i da bude jednostavan za korišćenje.
- Ovu akciju zaista doživljavamo kao vetar u leđa i veliku podršku - kaže Ljubinko Gobeljić. - Očekujemo da se sada još više razvije svest kod domaćih poljoprivrednika da isti, ili čak i bolji kvalitet poljoprivredne mehanizacije koju kupuju od inostranih proizvođača, imaju i ovde, u svojoj državi, u Boljevcu, u srpskoj kompaniji.
"Agromehanika" je konkurisala za žig "Čuvarkuća" svim proizvodima iz široke produkcijske palete koji u materijalnom bilansu sadrže preko 80 odsto domaćeg materijala i ljudskog rada. To su četiri grupe proizvoda iz programa za košenje, programa sitnilica biljnih ostataka, takozvana mulčara, programa za obradu zemlje i iz programa samohodnih mašina. U sklopu svake ove grupe, nalazi se po nekoliko različitih vrsta poljoprivrednih oruđa, a ukupno njih 16 je steklo pravo korišćenja žiga "Čuvarkuća".
Kao poseban primer, u Boljevcu ističu diskaste kosačice iz serije DKF koje karakteriše visokokvalitetan rezni aparat, a koji je došao kao rezultat upotrebe najmodernije tehnologije, pre svega savremenih mašina za proizvodnju elemenata ozubljenja. Ništa manju pažnju ne zaslužuju ni naše rotacione drljače, koje u odnosu na konkurenciju iz inostranstva, nude veći broj rotora po metru radnog zahvata. To ukupno rezultira kvalitetnijom obradom zemljištva uz manji utrošak snage traktora.
VELIKA SREDSTVA ULOŽENA U MODERNIZACIJU
POČELI su kao proizvođači delova i pribora za auto-industriju 1961. godine. Preorijentisali su se 1973. na proizvodnju poljoprivredne mehanizacije. U sistem IMT-a su se uljkučili krajem sedamdesetih. Početkom devedesetih fabrika je izašla iz sistema IMT-a, uspela da održi proizvodnju i kroz težak period sankcija i ratova u okruženju. Privatizacija FPM "Agromehanike" 2007. godine, označava potpuno novo poglavlje. Od tada su u razvoj proizvodnje i palete proizvoda u modernizaciju investirana velika sredstva. Dinamičan razvoj ne bi bio moguć bez velikog entuzijazma i posvećenosti vlasnika kompanije i svih zaposlenih, kojih je gotovo 250.
- Pojava pandemije je usporila i otežala poslovanje, pre svega izvoz, međutim ti problemi su prevaziđeni već početkom aprila i to uz značajnu podršku Privredne komore Srbije sa kojom imamo intenzivnu i sadržajnu saradnju - kažu u "Agromehanici". - Pošto je naša delatnost posredno vezana za proizvodnju hrane, tražnja za poljoprivrednom mehanizacijom na inostranom tržištu nije opala u većoj meri. Na tržištu Srbije je situacija bila nešto drugačija, ali je značajno popravljena nacionalnim subvencijama za kupovinu novih traktora i drugim merama za podršku poljoprivrednom sektoru.