Naši proizvođači jabuka prvi put na sajmu Gulfood Green u Dubaiju
KOMPANIJE iz Srbije, proizvođači jabuka, prvi put predstaviće svoju izvoznu ponudu na Međunarodnom sajmu „Gulfood Green“ koji se od 24. do 26. septembra održava u Dubaiju (UAE).
Nastup srpskih privrednika organizuje Privredna komora Srbije (PKS) uz podršku projekta “Promocija trgovine na istoku” (Trade Promotion East) koji sprovodi Međunarodni trgovinski centar (ITC), a finansira Vlada Švajcarske.
„Gulfood Green“ je sajam koji se prvi put održava u Svetskom trgovinskom centru Dubai (DWTC), a u okviru Nacionalnog paviljona Srbije u Hali 3, izlažu: „Ćirić Agro MĐŽ“, „COPA“, „AgroCorp Duo“, „Srbovoće“ i „Mirax Agrar“.
Ovaj veliki svetski sajam okupiće globalnu zajednicu u industriji hrane od proizvođača do eksperata sa ciljem da razmenom znanja, iskustva i inovacija utiču na unapređenje bezbednosti hrane na svetskom nivou, kao i na održivi razvoj prehrambene industrije. Globalna izložba je posvećena promovisanju zdravijeg i održivog sistema ishrane sa fokusom na predstavljanje svežeg i smrznutog voća i povrća, biljnih proteina, organskih proizvoda. Takođe u fokusu ove izložbe biće i primena najinovativnijih tehnologija u prehrambenoj industriji, objašnjava Dušanka Kalezić, savetnica predsednika PKS.
Podseća da je među prioritetima PKS da uz, tehničku podršku razvojnih projekata, pomogne našim kompanijama da nađu alternativna i nova tržišta za plasman svojih proizvoda, posebno u segmentu svežeg voća i povrća i povećaju izvoz. „Trudimo se da ih povežemo sa globalnim tržišnim igračima i da ih uključimo u međunarodne lanace snabdevanja“, istakla je predstavnica PKS.
Objašnjava da je „Gulfood Green“ biznis platforma za startapove i investitore koja omogućava da se povežu, sarađuju i zajedno podrže inovacije koje oblikuju industriju. Srpski izvoznici jabuka imaće mogućnosti da istraže, kreiraju i steknu uvid u tehnologije koje će pokretati budućnost prehrambene industrije. U okviru sajma planirana je i studijska poseta i organizacija B2B sastanaka, dodaje Kalezić.
Projekat „Promocija trgovine na istoku” fokusiran je na jačanje konkurentnosti i održiv rast izvoza malih i srednjih preduzeća u agrobiznisu, kao i na jačanje kapaciteta organizacija koje pružaju podršku malim i srednjim preduzećima.
Uvažavajući zahteve međunarodne regulative, sve složenije zahteve kupaca za poštovanjem kriterijuma zaštite životne sredine, društvenih aspekata upravljanja (ESG), specifične zahteve industruje i preferencije potrošača u oblasti održivosti, PKS posredstvom ovog projekta nastoji da pripremi naše privrednike da, kroz bilateralne razgovore sa potencijalnim partnerima i kupcima, pokažu svoju spremnost da odgovore na izazove sve zahtevnijeg tržišta.