Svetske kompanije traže dobavljače iz Srbije i regiona

Biljana Ristivojević 17. 04. 2024. u 14:36

U BEOGRADU je danas održana „InterConnect“ konferencija koja je na jednom mestu okupila predstavnike 18 međunarodnih i više od 80 domaćih kompanija iz industrija metala, gume, plastike i mašinstva, s ciljem da naše firme ali i preduzeća iz regiona, postanu deo dobavljačkih lanaca velikih evropskih i svetskih kupaca.

Foto: Dragan Kujundžić

InterConnect organizuju Privredna komora Srbije i kompanija Convestenics, uz podršku Projekta „Velika mala privreda" koji finansira USAID, a sprovodi ACDI/VOCA.

„InterKonekt“ konferencija, prerasla je u svojevsrsnu platformu koja na najpraktičniji način približava srpske i kompanije iz regiona Zapadnog Balkana evropskom tržištu i uključuje ih u lance dobavljača, izjavio je Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju u Privrednoj komori Srbije.

- Veoma je važno da se Srbija i Zapadni Balkan predstave kao region koji pruža odgovor na pitanje s kim ćemo sarađivati i ko će biti deo naših lanaca dobavljača, koje su te pouzdane kompanije koje će na vreme i sa pravom cenom moći da isporučuju opremu i delove za velike kupce, pre svega za evropske kupce ali i globalno - izjavio je Vesović.

Prema njegovim rečima, srpske i kompanije iz regiona, pored tradicije i iskustva koje imaju, stranim kupcima mogu da pruže i tehnologiju, kao i brzinu i kvalitet isporuke robe.

- Na ovaj način želimo da približimo i spustimo na konkretan teren poslovnih odnosa ono što je u ovom trenutku najvažnije, a to je da nađemo pravo mesto za srpsku i regionalnu privredu u okviru evropske ekonomije - poručio je Vesović.

Kristofer Hil, ambasador Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji kaže da „InterKonekt“ konferencija daje mogućnost povezivanja srpskih kompanija iz sektora mašinstva i opreme sa kompanijama iz Evrope zainteresovanim da kupe srpske proizvode.

- Činjenica je da će Srbija biti deo Evropske unije, a pripreme za to nisu samo političke, već moraju biti i ekonomske. I ovde se ne radi o politici, već o činjenici da kompanije u svetu žele da skrate svoje lance snabdevanja i da sve što im je potrebno za proizvodnju nabave sa bližih destinacija. Srbija ima bogatu tradiciju mašinske industrije i ova inicijativa treba da informiše inostrane kompanije o ponudi Srbije u tom sektoru. Najvažniji posao Američke ambasade u Beogradu i Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) je da pomognemo Srbiji da postane deo Evropske Unije - istakao je Hil.

Matijas Loidold, direktor kompanije Convestenics, kaže da je današnji događaj okupio na jednom mestu dobavljače i ponuđače sa fokusom na najvažnije industrijske sektore u Srbiji kao što su metalska industrija, mašinska, plastičarska i gumarska.

- Kada okupimo zajedno na jednom mestu dobavljače i ponuđače to jeste najbolji način da privreda u regionu funkcioniše - istakao je Loidold.

Konferencija je danas okupila 18 međunarodnih kompanija koje su potencijalni kupci i koji imaju potrebu da pronađu dobavljače iz neposrednog okruženja i u ovom regionu vide priliku za to. Za danas je u hotelu „Hilton“ zakazano više od 200 B2B sastanaka sa 85 kompanija iz Srbije i regiona.

Uve Akerman (Uwe Ackermann), potpredsednik Sektora za nabavke kompanije PUREM (Nemačka), navodi da su kao kompanija prisutni po drugi put na „InterKonektu“ u Beogradu. Objašnjava da „Purem“ zapošljava više od 10.000 radnika i ima godišnji obrt od preko 6,5 milijardi evra.

- Forum je izuzetna prilika da održimo ranije ostvarene kontakte i stvorimo nove sa kompanijama i dobavljačima, i prilika da proširimo našu saradnju na druge dobavljače i ostvarimo još bolju saradnju u Srbiji.

Zoran Novaković, iz kompanije „TPV Šumadija“ navodi da su učestvovali na „InterKonektu“ i prošle godine kada su se povezali kao dobavljači sa partnerima iz inostranstva, a očekuje da će na ovogodišnjem događaju ostvariti nove kontakte i dogovoriti poslovnu saradnju.

Vlastimir Vuković, predsednik Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke, kaže da su mala i srednja preduzeća „srce i suština“ ekonomije svake zemlje, ističući značaj društvene odgovornosti svih kompanija i ulaganja u zelenu transformaciju privrede.

„InterKonekt“ konferencija traje dva dana, a za sutra su planirane posete predstavnika međunarodnih kompanija domaćim preduzećima širom Srbije.

Pogledajte više