Predstavnici srpske turističke privrede na sajmu EMITT u Istanbulu
NA sajmu turizma EMITT u Istanbulu, koji je počeo juče i traje do 9. februara, poslovnoj javnosti i predstavnicima turističke privrede iz celog sveta predstaviće se turističke agencije, hoteli, i HOREKA sektor iz cele Srbije.
Turistička ponuda Beograda i Srbije, koja pripada segmentu visoke kategorije, predstavlja se na sajmu turizma EMITT pod okriljem Turističke organizacije Beograda, Turističke organizacije Srbije, i u saradnji sa Privrednom komorom Srbije i Privrednom komorom Vojvodine.
Uz mogućnosti putovanja u našu zemlju koje predstavlja nacionalna avio kompanija Er Srbija, u fokusu promocije je takođe i nastupajuća svetska izložba EXPO 2027 u Beogradu, zatim, opcije za organizaciju najvećih poslovnih događaja u upravo renoviranom „Sava centru“, najvećem poslovnom kompleksu u regionu, ali i lokalne lepote Srbije koje predstavljaju turističke organizacije Niša, Kraljeva i Novog Pazara.
Privredna komora Srbije kao najveća poslovna asocijacija, kao i Privredna komora Vojvodine, godinama su podrška Turističkoj organizaciji Beograda da nastup na tržištu Turske bude na visokom nivou uz niz poslovnih susreta za razne kompanije uz sektora usluga, izjavila je Tijana Maljković, sekretar Udruženja za turizam Privredne komore Srbije.
Maljković ističe značaj turizma kao najbrže rastuće privredne grane koja objedinjuje skoro sve industrije i delatnosti, od proizvodnih, poljoprivrednih, transportnih do investicionih, i one najbitnije, kao što su mali lokalni proizvođači, ugostitelji i stari zanati.
- Prema podacima Svetske turističke organizacije (UNWTO), Srbija je kao destinacija na prvom mestu po stopi rasta prihoda od stranih turista u protekloj godini u odnosu na 2019. odnosno, perioda pre kovida, i to u konkurenciji velikih turističkih sila kao što su Francuska, Turska, Grčka, Italija, Meksiko, Indija... - navodi Maljković.
Prema preliminarnim podacima Narodne banke Srbije, ostvaren je rekordan prihod od stranih turista u iznosu od 2,5 miliona evra što je procentualno 80 odsto više u odnosu na 2019. godinu.
- Primarna uloga ali i obaveza udruženja za turizam Privredne komore Srbije je da podrži poslovanje kao i promociju svojih članica, kao i da utičemo na što kvalitetnije poslovno okruženje za naše ali i strane kompanije zainteresovane za investicije u Beograd i Srbiju - ističe Maljković.
Na EMITT-u su prisutni elitni beogradski hoteli „St.Regis“ i „Hilton“, zatim „Viceroy Kopaonik“, „Movenpick Resort & Spa Fruške terme“. Među ostalim učesnicima na štandu su i hoteli „Mama Shelter Belgrade“, „Falkensteiner“, „Hotel Moxy“, „Nobel Palace“, „Putnik Inn Belgrade“, „Belgrade City Hotel“, hoteli „Fontana Vrnjačka banja“ i „Vrbak Novi Pazar“, novosadski „Hotel Pupin“ kao i naše receptivne turističke agencije „Balkan Holidays“, „Glob Metropoliten Tours“, „Omniturs“.
Beograd se poslednjih godina profiliše kao destinacija sa ponudom za visoko platežne goste. Hoteli visoke kategorije, restorani sa preporukama renomiranog Michelin vodiča, usluga koja se kreira za individualnog gosta, elementi su takozvanog „luks“ segmenta koji je izuzetno važan za svaku destinaciju“, kaže Miodrag Popović, direktor TOB-a.
Prvog dana sajma u Istanbulu naše štandove posetili su visoki predstavnici Ministarstva turizma Turske ali i kancelarije gradonačelnika grada Istanbula, potvrđujući značaj saradnje dveju zemlje na ekonomskom i bilateralnom nivou.