U JANUARU INVESTICIONA KONFERENCIJA U ŠTUTGARTU Zajednička kampanja PKS i GIZ: Poziv dijaspori da ulaže u Srbiji

В. Н. 28. 12. 2022. u 12:33

PRIVREDNA komora Srbije i Globalni program Nemačke razvojne saradnje „Migracije i dijaspora” (PMD), koji u Srbiji sprovodi GIZ, realizovaće do 20. januara kampanju „Uključite se.

Vizuali: Nikola Ozimković

Vaše znanje i iskustvo mogu da pokrenu velike stvari“. Cilj je da se kroz platformu Poslovni atlas Srbije i projekat Link up privuče i umreži što veći broj preduzetnika iz dijaspore i Srbije, radi investiranja u srpsku privredu, razmene znanja i jačanja saradnje.

Kampanja je posvećena srpskoj dijaspori, najviše u Nemačkoj, zatim poslodavcima, preduzetnicima, akademskoj zajednici, ali i javnosti u Srbiji.

„Očekujemo da će pozitivni primeri angažmana predstavnika naše dijaspore povećati interesovanje za ovu temu i dodatno unaprediti svest o značaju uspostavljanja čvrstih, stabilnih i institucionalizovanih odnosa između pripadnika dijaspore i zemlje porekla, čime će se stvoriti dobra osnova za jačenje poslovnih i drugih veza“, ističe Đorđe Andrić, rukovodilac Centra za podršku investicijama i javno--privatno partnerstvo PKS.
PKS je jedan od strateških partnera Međunarodnog centra za razvoj migracione politike (ICMPD) u implementaciji „Link Up! Srbija2“ čiji je cilj unapređenje poslovne saradnje sa srpskom dijasporom u Austriji, Švajcarskoj i Nemačkoj. Zahvaljujući ovom projektu, srpska dijaspora prilikom ulaganja dobija institucionalnu podršku na nacionalnom, regionalnom i lokalnom nivou.

„Organizovali smo u septembru i krajem novembra investicione konferencije u Beču i Cirihu na kojima je dijaspori predstavljen veliki broj investicionih projekata u Srbiji, a u januaru je planirana konferencija u Štutgartu“, najavljuje Andrić.

Dijaspora za jaku maticu

“Profesionalno i finansijsko angažovanje dijaspore bi moglo snažno uticati na razvoj Srbije i dovesti do opšteg poboljšanja uslova u zemlji. Dodatno, ono bi moglo uticati i na smanjene broja ljudi koji napuštaju zemlju u cilju potrage za željenim prilikama u inostranstvu“, izjavila je Marija Bogdanović, vođa programa “Migracije i dijaspora“ i „Migracije za razvoj“ u Srbiji.
Usvajanjem Strategije o ekonomskim migracijama za period 2020-2027, Srbija je, inače, potvrdila spremnost za upravljanje migracionim tokovima i kroz dodatni podsticaj angažmana dijaspore.

PMD se sprovodi po nalogu nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) u 22 zemlje sveta. Implementacioni partneri u sprovođenju programa u Srbiji su Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Nacionalna služba za zapošljavanje i Komesarijat za izbeglice i migracije.

BONUS VIDEO: DONOSI BIZNIS I OBUZDAVA REKU: Trsteničani imaju velika očekivanja od Moravskog koridora

Pogledajte više