VRATIĆEMO TURISTE IZ IZRAELA U BEOGRAD: U junu promocija turističke ponude Srbije u Tel Avivu
PONOVNO uspostavljanje direktne avio-linije na relaciji Tel Aviv – Beograd, sve bogatija, razvnovrsnija i konkurentnija turistička ponuda Srbije, kao i promocija naše zemlje kao atraktivne turističke destinacije u Evropi i svetu, samo su neke od prednosti koje mogu privući turiste iz Izraela i posete vratiti na predpandemijski nivo.
Imajući u vidu navike izraelskih turista, dužinu boravka na destinaciji kao i potrošnju, turističko tržište Izraela je od velike važnosti za Beograd i Srbiju, ističe Jelena Stanković iz Turističke organizacija Beograda.
- Potrudićemo se da ih vratimo na listu deset najbrojnijih turista u Beogradu na kojoj su u pre-pandemijskom periodu zauzimali visoko mesto - dodaje Stanković.
Zahvaljujući priznanju koje je Beograd dobio početkom 2019. kao jedna od najpopularnijih destinacija za izraelske turiste, te godine su se našli na prvom mestu po ostvarenim noćenjima u našoj prestonici.
- Zbog toga smo odlučili da u junu organizujemo promotivno - poslovni događaj u Tel Avivu, u saradnji sa TOS, PKS i Ambasadom RS u Tel Avivu, namenjen predstavnicima sektora turizma Izraela, turoperatorima, turističkim agencijama, avio-kompanijama i medijima, na kom ćemo predstaviti mogućnosti za putovanja i boravak u našoj zemlji i pozvati ih da nas u što većem broju u ovoj sezoni posete - najavila je Stankovićeva.
Izraelci, inače, masovno putuju u inostranstvo, a 2019. godine, čak 4,3 miliona ili gotovo 50 odsto stanovništva te države, posetilo je neke inostrane destinacije. Najviše putuju od aprila do oktobra, a ublažavanjem restriktivnih kovid mera širom Evrope, Izraelci su ponovo pohrlili na odmore.
- To je odlična prilika za turističke poslenike iz Srbije da budu njihovi domaćini - kaže Stanković.
Profil turiste iz Izraela
Turisti iz Izraela su obrazovani, govore engleski jezik, sa bogatim iskustvom i kulturom putovanja, istraživački nastrojeni i rado biraju destinacije sa direktnim letom i boravkom od 3-4 dana.
- Upravo su Beograd i Srbija zato i interesantni, ali i zbog bogate prirode, gastronomske ponude, kulturne baštine, i noćnog života - ukazuje Tijana Maljković, sekretar Udruženja za turizam i ugostiteljstvo PKS.
Zašto Srbija?
Grupacija turističkih agencija, sa akcentom na receptivne koje se bave promocijom domaćeg turizma, pripremaju pakete za boravak u Beogradu i Srbiji za izraelsko tržište, na osnovu elemenata koji nam donose prednost, navodi Maljković: značajna vrednost samog putovanja u odnosu na uloženi novac, kao destinacija smo bezbedni, putnicima ne treba viza, sa destinacije se vraćaju sa novim iskustvom oduševljeni bogatim noćnim životom, zabavnim aktivnostima, i širokom ponudom jednodnevnih ili dvodnevnih izlete (rafting, planinarenje,vinski turizam, kulturne ture...).
Uz konkurentnu cenu i košer ishrana
- Uz sve poteškoće, nadamo se da je počeo postpandemijski period regeneracije turizma. Važno je da konkurentnu cenu prati široka i dobro osmišljena ponuda za turiste iz Izraela kako bismo ih kontinuirano privlačili u što većem broju u Srbiju - ističe Aleksandar Nikolić, direktor Predstavništva PKS u Izraelu.
Osim Beograda, turistima iz Izraela treba pokazati i lepote drugih gradova, Novog Sada, Niša, Subotice, Kladova...
- Treba se posebno fokusirati i na jugozapadni deo zemlje, Uvac, Zlatibor i Taru, dragulje nacionalne turističke ponude, koji obiluje uveliko traženim na Bliskom istoku – zelenilom i vodom. Ovome se prirodno nadovezuje umrežavanje u regionalnu ponudu Durmitor, Drina....
Uvrštavanje Srbije u ture zaposlenih iz različitih izraelskih kompanija, sa naglaskom na IT sektor i sindikalne organizacije već uzima maha. Treba ih povezati sa našim sertifikovanim turističkim vodičima, među kojima ima onih koji govore hebrejski, ponuditi banjski turizam, fokusirane turističke kapacitete namenjene religioznim Jevrejima, koji se baziraju na organizovanoj košer ishrani i ponudi jevrejske kulturno-istorijske baštine.