ZA SRPSKI TURIZAM NEMA ZIME: Potpisano u Dubaiju - Srbija, Hrvatska i Slovenija zajedno na tržištu Sjedinjenih Američkih Država
TURIZAM Srbije može ove godine da očekuje značajan oporavak, uprkos svim problemima izazvanim pandemijom, zahvaljujući zapaženom nastupu domaćih poslenika ove industrije, brojnim biznis susretima i dogovorenim poslovima na Svetskoj izložbi u Dubaiju.
Više od 115 kompanija i 230 predstavnika domaće turističke privrede predstavilo je svoje proizvode i usluge tokom tematske nedelje „Putovanja i povezanost“.
Strateško partnerstvo
Potpisan je Ugovor o strateškom partnerstvu Srbije, Hrvatske i Slovenije o zajedničkom nastupu na tržištu Sjedinjenih Američkih Država, čiji je cilj da promoviše region kao jedinstven turistički proizvod.
Ugovor su potpisale vodeće destinacijske menadžment kompanije, DHC Vekol iz Beograda i Intours iz Ljubljane, kao nosioci razvoja kongresnog turizma u regionu, pod pokroviteljstvom Kongresnog biroa Srbije i Kongresnog biroa Slovenije.
Godina oporavka za turizam
„Ova 2022. biće godina oporavka turističke privrede, uprkos otežanim uslovima putovanja i komplikovanim procedurama i rastom troškova. Sporazum o strateškom partnerstvu će doprineti da jedinstveno nastupimo na zahtevnom tržištu SAD i da na najbolji način promovišemo turističku ponudu ovog regiona“, rekao je Dejan Bogdanov, generalni direktor kompanije DHC Vekol, nakon potpisivanja sporazuma.
Svetskoj javnosti i potencijalnim biznis partnerima iz više od 190 zemalja učesnica „Ekspo 2020 Dubai“ Srbija se tokom januara predstavila kao celogodišnja kongresna, odmorišna, festivalska i sportska zemlja sa širokom ponudom ugostiteljskih objekata, hotelima ušuškanim u prirodne lepote i bogatom kulturno-istorijskom ponudom.
Desetine B2B sastanaka
U narednom periodu očekuje se realizacija dogovorene saradnje i zajednička promocija jedinstvenog turističkog proizvoda regiona na trećim tržištima.
„Kompanije iz oblasti hotelijerstva, manifestacionog i banjskog turizma, saobraćaja, odnosno, prevoza robe i ljudi, predstavnici turističkih agencija, HORECA sektora, kongresnih centara, sajmova, i IT kompanija sa najnovijim softverskim rešenjima, imali su desetine sastanaka tokom šest dana posete Svetskoj izložbi“, kaže Tijana Maljković, sekretar Udruženja za turizam Privredne komore Srbije.
Predstavnici turističke privrede razgovarali su o saradnji sa potencijalnim partnerima na paviljonima Slovačke, Mađarske, Estonije, Slovenije, Italije, Indije ali i Argentine i turoperaterima iz Emirate, i drugih prekookeanskih tržišta.
Pametno parkiranje i apartmani na klik
Kompanija Innova-Tech predstavila je u Dubaiju svoja dva proizvoda, sistem za automatizaciju izdavanja apartmana i sistem za rezervaciju parking mesta. Boris
Petković, vlasnik ovog preduzeća, kaže da su tokom posete imali brojne kontakte sa partnerima iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.
- U narednom periodu očekujemo realizaciju saradnje sa partnerima iz UAE koji su zainteresovani za plasman naših pametnih sistema za parkiranje na tržištu Emirata - ističe Petković. Sa partnerima iz Mađarske, dodaje, sarađivaće na razvoju aplikacije za objedinjen sistem naplate usluga, posebno u segmentu naplate parkiranja. U kompaniji planiraju da organizuju prezentaciju svojih proizvoda u Beogradu za sve partnere sa kojima su ostvarili kontakt tokom boravka na "Ekspou".
Iz turističke agencije Alpha Travel SEE, koja se bavi receptivnim turizmom, poručuju da je poseta Svetskoj izložbi bila izuzetna prilika da predstave lepote Srbije partnerima iz UAE ali i prilika za povezivanje sa kolegama iz branše.
- Želja nam je da turistima iz UAE pružimo zadovoljstvo i uživanje prilikom boravka u Srbiji pa nudimo i razne vrste zabavnih sadržaja koje će upotpuniti boravak u Srbiji.
Pre pandemije smo sarađivali sa partnerima sa Bliskog Istoka, Egipta i Kine, a sada smo ostvarili saradnju i sa agencijama iz UAE - kaže Lidija Jurišić, direktor marketinga.
Dogovorili su sa kolegama iz privredne delegacije Srbije zajedničko predstavljanje turističkih proizvoda naše zemlje potencijalnim ino-klijentima.