"MIGOVI" SU NJIHOVA GLAVNA BRIGA: Na aerodromu Batajnica stasava nova generacija podoficira avio-mehaničara (FOTO)

Р. ДРАГОВИЋ 20. 05. 2021. u 12:24

RUKA Đorđa Ćosovića sigurno klizi duž kabla u spletu instalacija smeštenih pod krilom aviona "mig-29".

Foto: N. Skenderija

Tačno određenim redom, uhodano i uvežbano, proverava spojeve i uređaje povezane spletom žica smeštenih u utrobi moćnog lovca. Motor "miga", iako izuzetno složen sistem, upoznao je gotovo u šraf, ali, kako kaže, pravo druženje sa ovim lovcem - najmodernijim kojim raspolaže Vojska Srbije - tek počinje.

Prvu generaciju polaznika kursa za podoficire Ratnog vazduhoplovstva i PVO, među kojima je i Ćosović, samo poslednji korak deli od čina vodnika i zvanja avio-mehaničara. Već za koju nedelju oni će stupiti na dužnosti tehničara za avio-motore, elektronsku opremu i vazduhoplovno naoružanje u eskadrilama 204. vazduhoplovne brigade, čija je adresa na Aerodromu "Pukovnik pilot Milenko Pavlović" u Batajnici.

- Avioni su me oduvek privlačili, a želja mi se konačno ispunila - objašnjava Ćosović, koji će uskoro zadužiti prvi podoficirski čin. - "Mig-29" je moćan i komplikovan avion, pa zvanje tehničara podrazumeva stalno učenje i usavršavanje. Naruku nam idu snažan kolektiv i izuzetni odnosi sa pilotima na koje smo prirodno upućeni.

U hangaru batajničkog aerodroma zatičemo i njegovu koleginicu Maju Nikolić, nagnutu nad motor "supergaleba G4". Ovaj avion, inače ljubimac generacija srpskih pilota, njeno je radno mesto. Tokom šestomesečnog kursa dobila je priliku da se detaljno upozna sa njegovim pogonom, agregatima, uređajima. U avijaciju je stigla posle nekoliko godina staža profesionalnog vojnika. U konkursu za prijem podoficira u Ratno vazduhoplovstvo videla je životni izazov i šansu za unapređenje.

- Bilo je to veliko iskustvo. Odgovornost je velika, ali sve ide svojim tokom. Zadovoljna sam rezultatima, imam svoj avion, jedva čekam da izađem na pistu i radim - kaže Nikolić.

Srodila se, ističe, sa "superglebom". Zato i tvrdi:

- Posao avio-mehaničara u eskadrili ne može da se radi bez ljubavi. Ko voli avione, njihove delove, timski rad i duh kolektiva, mesto mu je među nama.

Obuku privode kraju i Jelena Jovičić i Radenko Gole. Oni naglašavaju odgovornost koja ih čeka i koju već osećaju.

- Nije to strah nego pozitivna trema. Kao mehaničari odgovaramo za nekoga ko kreće u visine i dok avion ne sleti na zemlju nosimo se sa tim zadatkom - kaže Gole, polaznik kursa za podoficire RV i PVO.

KONKURS DO KRAJA MAJA

KOMANDA Ratnog vazduhoplovstva i PVO raspisala je konkurs koji traje do kraja maja, za prijem nove generacije podoficira, njih nešto više od stotinu, u 204. i 98. vazduhoplovnu brigadu, 250. raketnu brigadu i 126. brigadu vazdušnog osmatranja, javljanja i navođenja. Priliku da stanu u "plavi stroj" imaju mladići i devojke mlađi od 26 godina, sa završenom srednjom školom, mašinskih i elektrotehničkih smerova. Najbolje u procesu selekcije očekuje šestomesečni kurs u centrima za obuku. Na kraju ovog procesa čeka ih čin vodnika, odnosno stalni posao u Ratnom vazduhoplovstvu.

U čuvenoj 204. vazduhoplovnoj brigadi ističu da nove kandidate za podoficire očekuju - raširenih ruku. A i tajming je pravi, jer već traje smena generacija, pa i kolege jedva čekaju da znanje i iskustvo prenesu mlađima.

- Rad u Ratnom vazduhoplovstvu nije lak, ali nosi i niz pogodnosti. Konkurs za prijem budućih podoficira je otvoren, a primljeni kandidati imaju mogućnost da zasnuju stalni radni odnos, sa beneficiranim radnim stažom. Mogu da računaju na sigurnu zaradu, mogućnost rešavanja stambenog pitanja, dalje napredovanje i usavršavanje za rad na najsavremenijoj tehnici - kaže zastavnik prve klase Zoran Dragoljević, glavni podoficir 204. vazduhoplovne brigade.

Pogledajte više