ŠTA SU PATROLE POLICIJE OTKRILE U 2021: Podaci MUP poražavajući - Evo kolikoj neregistrovanih automobila ima na ulicama!

SAMO od početka godine stacionarne i kamere na policijskim vozilima detektovale su između 15.000 i 16.000 prekršaja isteka registracije automobila!

Foto: P. Milošević

Oko 8.000 prekršilaca su snimile stacionarne kamere i gotovo isto toliko mobilne. Za samo jedan dan, prilikom prošlonedeljne redovne kontrole kod Palate "Srbija", na Novom Beogradu, kojoj su prisustvovali i reporteri "Novosti", čak 32 vozača automobila, kombija, pa čak i motora, policijska patrola je uhvatila bez regularne nalepnice.

Kako su nam rekli policajci, neki od prekršilaca zaista zaborave da im ističe registracija, pa budu u prekršaju po nekoliko dana, dok drugi svesno ne žele da je produže i po godinu-dve. Tako su imali slučaj "porše kajena", skupog vozila od 4.500 kubika, kom je "tablica" istekla još 2019! Mnogi, kažu, računaju da ih policija neće zaustaviti jer ne krše propise, ne voze prebrzo i koriste pojas.

A neregistrovan auto ne znači samo manje para u državnoj kasi, već i potencijalno nebezbedno vozilo na putu, koje nije prošlo redovan tehnički pregled, pa vlasnik ne zna da li su mu npr. ispravne kočnice!

- Ukoliko se desi saobraćajna nezgoda u kom je učestvovalo neregistrovano vozilo, njegov vlasnik snosi sve troškove i štetu nastalu i na svom i na tuđem automobilu, jer mu je s registracijom praktično isteklo i osiguranje - objašnjava Boban Milinković, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije.

Prema njegovim rečima, onog momenta kada kamere na policijskim patrolnim kolima detektuju tablicu, a na ekranu u autu zasvetli crveni alarm, koji pokazuje da je registracija istekla, policajci zaustavljaju prekršioca i isključuju ga iz saobraćaja. Ukoliko je u prekršaju do 60 dana, ima mogućnost da uradi tehnički pregled i u MUP-u uzme novu nalepnicu, ali ako njegov prekršaj traje duže, mora da odjavi i vrati tablicu.

- Samo tokom aprila podneli smo 7.000 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv vlasnika vozila koji nisu odjavili i vratili registarske tablice. Takođe, vlasnicima je poslato 8.000 poziva zato što su njihova vozila snimljena stacionarnim kamerama kako učestvuju u saobraćaju, iako im je istekla registraciona nalepnica. Od tog broja, čak 2.000 prekršaja je učinjeno onim vozilima kojima su nalepnice istekle još 2019. - kaže Milinković.

ČITAČ DOKUMENATA

OSIM monitora, unutrašnjost policijskih kola je opremljena i čitačem dokumenata, tačnije saobraćajne dozvole i lične karte, na osnovu koje je moguće proveriti i vozačku dozvolu. Ovaj čitač direktno je povezan sa bazom MUP-a, pa se odmah vidi da li je nečija dozvola istekla ili je pod zabranom upravljanja vozilom.

Mnogi se povode za tim da je kazna za isteklu registraciju niska (10.000 dinara, a ako se plati u roku od osam dana samo 5.000). Međutim, stvarni troškovi daleko su veći. Dešavalo se npr. da stacionarna kamera i po 10 puta snimi istog prestupnika, pa se to računa kao 10 prekršaja, puta kazna od 10.000 dinara. Takođe, kada policija isključi vozilo iz saobraćaja, da bi stigao do tehničkog pregleda ili na drugo odredište, vozač mora da plati šlep-službu. A ako odluči da vozi bez tablica, koje su mu pripadnici MUP već skinuli, kazna je do 120.000 dinara, plus 14 kaznenih poena i osam meseci zabrane vožnje!

Na krovu policijskih patrolnih kola nalaze se po dve kamere. Jedna snima prostor ispred, koji vidi i policajac kroz šoferšajbnu. Druga je bočna, ANPR kamera, za automatsko prepoznavanje registarskih tablica. U sebi ima integrisan procesor i softver, koji očita u deliću sekunde broj na tablici i "provuče" ga kroz sistem, pa se odmah pokaže da li je vozač u prekršaju ili ne. Ako su kola registrovana pali se zeleno, a ukoliko nisu crveno svetlo, na monitoru. Za samo sat vremena, koliko je ekipa "Novosti" sedela sa patrolom MUP, crveni alarm zapištao je više od desetak puta!

Alarm se pali, objašnjava Milinković, i ukoliko je za vozačem ili njegovim autom raspisana potraga.

- Patrole opremljene ovim sistemom mogu da provere veći broj vozača nego kada se to radi ručno - kaže naš sagovornik. - Što je veći broj kontrolisanih vozača, pokazalo se i da je veća disciplina, a samim tim i bezbednost u saobraćaju.

Pogledajte više