94 ODSTO MLADIH NE ZASPI BEZ DRUŠTVENIH MREŽA: Najnovije istraživanje Centra za kreiranje politika i strategija
ČAK 94 odsto mladih provodi vreme na društvenim mrežama pred spavanje, a skoro tri petine, tačnije 59,4 odsto njih, redovno proveri neku od mreža pre nego što ujutru ustane iz kreveta.
Ovo su rezultati istraživanja Centra za kreiranje politika i strategija pod nazivom „Stavovi mladih u Srbiji o uticaju i značaju društvenih mreža“. Prosečna starost ispitanika bila je 22,2 godine.
Rezultati su, takođe, pokazali da se više od polovine mladih informiše preko društvenih mreža, a 39 odsto preko internet novina i portala. Najmanji procenat se informiše putem televizije (4,7 odsto) i štampanih medija (0,6 odsto).
Prvo mesto kada su u pitanju mreže zauzima Instagram, koji koristi više od 80 odsto mladih. Sledi Whatsapp, koji koristi 66,1 odsto i YouTube, sa 62,4 odsto rasprostranjenosti. Facebook ima skoro svaki drugi mladi ispitanik, a Twitter i Snapchat tek 11 odsto.
Više od 40 odsto anketiranih provodi više od tri sata dnevno na društvenim mrežama. Zanimljivo je i da 60,5 odsto njih tvrdi da mreže imaju negativan uticaj na njihovo samopouzdanje, ali zato kao prednosti ističu lakšu komunikaciju i pronalaženje partnera. Takođe, nešto više od polovine smatra da one potenciraju anksioznost i depresiju kod pojedinih osoba, a više od dve trećine da postoji njihova zloupotreba u političke svrhe.