VIŠE OD 1.000 OBRAĆANJA POVERENIKU: Građani se najčešće žale jer ne mogu da dobiju podatke od javnog značaja
04. 02. 2021. u 17:53
SLUŽBA Poverenika za informacije od javnog značaja i obradu podataka o ličnosti u januaru je primila 1.267 predmeta, od kojih je ubedljivo najviše, čak 960, bilo u vezi sa pristupom javno značajnim informacijama.
Ostatak se odnosio na zaštitu podataka o ličnosti i rad Službe Poverenika, objavljeno je na sajtu ove institucije.
Tokom januara ukupno je rešeno 856 zahteva građana, a u proceduri je ostalo 3.405. Kako se navodi, ostvareno je i 2.947 kontakata sa građanima i organima vlasti radi saveta vezanih za pravo na slobodan pristup informacijama i u vezi sa primenom Zakona o zaštiti podataka.
Od svih rešenih predmeta najviše je bilo odluka po žalbama na doneta rešenja o odbijanju zahteva tražioca informacije ili zbog nepostupanja organa po zahtevu ili odbijanja zahteva bez donošenja rešenja. Od 316 žalbi, ispostavilo se da je 89 neosnovano ili sa formalnim nedostacima.
Pogledajte više