STARIJI PONOVO NA KOMBINOVANOJ NASTAVI: Počinje drugo polugodište po modelu iz septembra
POSLE mesec dana zimskog raspusta koji je ove godine neplanirano produžen zbog virusa korona, za učenike osnovnih i srednjih škola u Srbiji, danas počinje drugo polugodište.
Đaci se vraćaju u klupe po modelu od 1. septembra, što znači da će se stariji osnovci i srednjoškolci smenjivati u učionicama, u grupama od po 15 učenika, svakog drugog dana, na nedelju ili dve, u zavisnosti od organizacije u školama. Učenici od prvog do četvrtog razreda će ići u školu svakog dana, podeljeni u dve grupe. Škole su, naravno, u obavezi da poštuju sve propisane epidemiološke mere.
Međutim, i pored toga, roditelji koji žele da im deca pohađaju samo "onlajn" nastavu, mogu o tome da obaveste razrednog starešinu, kao što je to bilo i u prvom polugodištu. Kako su nam rekli u pojedinim beogradskim obrazovnim ustanovama, nije bilo promena, tako da će deca koja su već imala časove "na daljinu", nastaviti po tom modelu.
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je preporučilo tri nivoa nastave na daljinu. Svim školama, koje imaju dovoljan kapacitet, sugerisano je da koriste sistem za učenje, koji obezbeđuje i komunikaciju, prvenstveno putem onlajn sastanaka, razmene poruka i forumskih diskusija. Obrazovne ustanove bez tehnoloških mogućnosti da na ovaj način organizuju "onlajn" nastavu treba da omoguće časove putem "Gugl" učionice, "Vibera", "Skajpa"...
U nekim školama, pogotovo srednjim, u prvom polugodištu je bilo problema jer se pojedini nastavnici nisu uključivali ili su samo slali materijale za učenje bez ikakvih objašnjenja. U uputstvu nadležnih se navodi da onlajn čas traje najmanje 45 minuta, a ako učenici to žele, nastavnik će organizovati i čas dopunske nastave. Postavljanje radnih materijala na platformu moguće je od 7.30 do 19.30, ali je potrebno ostaviti učenicima dovoljno vremena za izradu domaćih zadataka. Minimum dva dana ranije, đaci moraju biti obavešteni o proveri znanja.
Đaci koji su ostali neocenjeni u prvom polugodištu, imaće priliku da već na početku odgovaraju pređeno gradivo i dobiju ocenu za prvi deo školske godine. Učenici će moći da odgovaraju samo u učionici, a tokom pandemije promenjen je i način ocenjivanja. Tako se rad vrednuje po formativnom modelu, koji podrazumeva da se prati rad učenika kroz pismene radove, angažovanje na času, prezentacije koje radi, prikaze. Ovaj model dosta podseća na ocenjivanje koje postoji na fakultetima.
Po rečima Vukašina Lazovića, predsednika Aktiva direktora novosadskih srednjih škola, koji je i direktor Gimnazije "Laza Kostić", kaže da je sve spremno za početak drugog polugodišta i da su očekivali da će se sa nastavom krenuti od 18. januara.
- Smatramo da bi odgađanje početka drugog polugodišta i produžavanje nastave dodatno otežalo situaciju - kaže Lazović, dodajući da su škole i dalje najbezbednije mesto za đake. - Zimski raspust se iskoristio da se neke učionice okreče, da se sve dobro dezinfikuje i provetri, i spremno dočeka đake i zaposlene.
BROJKE I NASTAVNICI
PREMA podacima nadležnog ministarstva 78,7 odsto škola je izabralo Google suite for education, zatim Microsoft Teams - 9,3 odsto, a posle platforme poput "Vibera", "Skajpa"...
Škola treba da obezbedi tehničke mogućnosti za praćenje nastave đacima i nastavnicima, koji nemaju uslova za to. Nastavnik treba da bude dostupan učenicima kada je, po rasporedu, njegov čas.