KORONA JE DANAS ODNELA PILOTA HEROJA: Ovako je Svetislav Vranić govorio o danima kada je u Srbiju doneo pomoć iz Kine

24. 12. 2020. u 22:45

AVIONI "Er Srbije" leteli su po svetu i nosili humanitarnu pomoć i medicinsku opremu.

Foto: Printskrin RTS

Takođe, prevoze i naše ljude, koje je epidemija zatekla na aerodromima širom sveta. Stjuardesa Maša Đurov i kapetan Svetislav Vranić gostovali su u Jutarnjem programu RTS, i objasnili kako sve to izgleda. Nikad nisu bili na dužem i težem letu ali nikad nisu bili toliko srećni i ponosni. Na pitanje o pripremi pred poletanje, objasnio je sistem funkcionisanja "Er Srbije".

- Avio kompanija 'Er Srbija', je jedan veliki sistem, i kao pilot veoma sam srećan i imam veliki izazov da obavim ovakav let, koji je, u biti za nas pilote jedan izazovan let. Let je pripreman sa velikim timom, a mi smo poslednja linija odbrane jednog velikog sistema avio-kompanije u realizaciji jednog zahtevnog leta. Let se priprema kao i svaki drugi let, uz pojačane mere i obuhvata, bezbednosne provere, dezinfekciju, pripremu za utovar aviona. Naš avion kojim letimo Erbas 330 je putnički avion koji poseduje robne odeljke, ali se deo robe tovari u putnički deo aviona- istakao je kapetan.- rekao je kapetan Svetislav Vranić.

Foto: Printscreen

Iako je bio iskusan pilot, letovi humanitarnog karaktera su mu bili od posebnog značaja.

-Pa jesu, jer se mi kao piloti svake godine pripremamo i prolazimo kroz razne obuke i osveženja znanja, provere leta. Ovo se desilo iznenada, i većina naših pilota nije se spuštala na te aerodrome, koji traže posebne procedure i znanja. Na jednom avionu je kompozicija od šest pilota, i imamo tri tima, na čelu svakog tima tima je instruktor, pa kapetan instruktor, još dva kapetana i kopiloti. Kompanija želi da istakne aspekt bezbednosti, jer ovo su prostori kojima mi ne letimo- istakao je kapetan Vranić.

Budući da su neki letovi bili izazovniji od drugih, morao je da koristi letelicu A-330, koja je predviđena za duže letove.

-Ovaj avion je proizveden i napravljen za takve letove, tehnički apsolutno opremljen sa svom neophodnom opremom da bi se obavio takav let. Bitna je organizacija kompanije, jer kada dođete na aerodrom i nemate obezbeđeno gorivo, tehničku podršku, održavanje aviona, sve to utiče na vreme boravka posade u avionu, što nije dobro s obzirom na okolnosti- rekao je kapetan.

Jedan od letova organizovan je i avionom A-320, koji je manji, pa su morali da isplaniraju i međusletanje.

-Kompanija je radila na istom principu biranja posade, bila je dobra priprema leta, sa navigacionim odeljenjem. Let je bio isplaniran sa međusletanjem u Novosibirsku, zbog dopune goriva- istakao je kapetan Vranić.

Niko nije ostao ravnodušan, kada su se zavijorile kineska i srpska zastava i kada je na svakom paketu bilo ispisano „Čelični prijatelji, delimo dobro i zlo“.

- Apsolutno je tako, a mi piloti prilikom komunikacije imamo pozivne znake u skraćenicama i onog trenutka kada smo se javili kineskoj kontroli letenja, iznenadilo nas je kada su nas pozdravili sa punim imenom 'Er Srbija', poželeli su nama i našem narodu puno zdravlja i brz prolazak kroz ovu situaciju. To zaista prija, a sam doček na aerodromu bio je prijateljski i to se oseća u vazduhu, od strane svih zaposlenih- istakao je kapetan.

- Na letu koji je obavljen na tri sektora, u Šangaju smo napustili let i prošli kroz sve zdravstvene kontrole- rekao je kapetan.

Kad je govorio o stanju na aerodromima zbog vanrednog stanja posebno je pohvalio kinesku disciplinu.

- Svi su jako disciplinovani na svim aerodromima u svetu, što nas je u Kini iznenadilo, svi nose maske. Doktori koji su doputovali sa nama, nosili su maske tokom čitavog leta. Za par sati letim za Šangaj, sa medicinskom opremom koju treba da dovezemo iz Šangaja- dodao je kapetan Svetislav Vranić.

(RTS)

Pogledajte više