MINISTAR RUŽIĆ O UČENJU NA DALJINU: Ministarstvo uložilo dodatne napore da bi osetljivim grupama obrazovanje bilo dostupnije i kvalitetnije
MINISTAR prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić kaže da je Ministarstvo tokom pandemije posebnu pažnju posvetilo učenju na daljinu, kao i da su uloženi dodatni napori da bi osetljivim grupama obrazovanje bilo dostupnije i kvalitetnije.
Ružić je na konferenciji povodom Međunarodnog dana ljudskih prava kazao da su posebni napori uloženi za povećanje kvaliteta učenika pripadnika nacionalnih manjina, sa posebnim osvrtom na učenike romske nacionalnosti i učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetu.
Za nešto više od 58.000 učenika u Srbiji započet je projekat premošćavanja digitalnog jaza za decu iz osetljivih grupa, kazao je Ružić i dodao da se ta intervencija nadovezuje na dosadašnja dostignuća u razvoju digitalizacije uz formiranje digitalnih bibliotekla u 30 škola sa značajnim brojem romskih i drugih učenika slabijeg materijalnog stanja.
U okviru te inicijative, prema rečima ministra, školama će biti dostavljeno 1.890 tableta i 60 prenosnih računara, a planirano je da 250 pedagoških asistenata dobije laptopove kao dodatnu podršku za učenje na daljinu učenika iz romskih, nestandardnih naselja.
- Nastavljamo sa organizacijom nastave na daljinu na srpskom jeziku, ali i za 44.070 učenika koji nastavu pohađaju na jeziku nacionalne manjine, na albanskom, slovačkom, mađarskom, bosanskom, hrvatskom, bugarskom, rumunskom i rusinskom jeziku - kazao je Ružić.
Prošle školske godine emitovano je 3.310 obrazovnih priloga na osam jezika, a do sada je snimljeno za ovu školsku godinu 2.470 časova za osnovno i srednje obrazovanje.
Nacionalnim savetima nacionalnih manjina je dostavljeno ukupno 34 licenci, snimljeno je i 60 časova od planiranih 300 za predmet srpski kao nematernji jezik.
U oblasti inkluzivnog obrazovanja za decu sa smetnjama u razvoju i invaliditetom u obrazovnim ustanovama, dodaje Ružić, pripreman je set preporuka za uključivanje dece u dogovoru sa Savetom roditelja, a rad se planira u malim grupama od po jednog ili dva učenika tamo gde je moguće.
Ministarstvo je obezbedilo i 7.000 prilagođenih udžbenika za decu sa invaliditetom, a u saradnji sa UNICEF-om nabavljen je za RTS softver za automatsko pretvaranje glasa u titlovan tekst kako bi se unapredila i pristupačnost za gluve i nagluve učenike.
Takođe, Ružić dodaje da su u nastavu na daljinu uključeni i migranti koji su učenici, a koji dobijaju poodršku i u toku pandemije.