TOTALNA KONFUZIJA: Svi problemi sa kojima se sreću učenici i roditelji zbog nastave na daljinu
PRELAZAK starijih razreda osnovne škole i srednjoškolaca na onlajn nastavu, izazvao je konfuziju kod mnogih đaka, roditelja i nastavnika.
Časove na RTS prati sve manje đaka pošto su se škole, uglavnom, odlučile za razne platforme.
Pravila nema, pa tako časovi traju od 30 do 45 minuta, u nekim školama je raspored sa šest-sedam časova, dok su se druge odlučile za manje.
Ocenjivanje je u svim školama formativno, a ne brojčano, pa se više prati zalaganje učenika tokom časa, pisanje eseja, radova, bez klasičnog odgovaranja. Pojedini različite predmete prate preko različitih platformi, uz kombinaciju "Zuma", "Vajbera", "Votsapa"...
VEĆINA NA "GUGLU"
UKUPNO 78,7 odsto škola za rad je izabralo "Gugl učionicu", 9,3 "Majkrosoft tims", a 7,4 odsto neki drugi sistem. Prema izveštaju Republičkog zavoda za statistiku, u okviru domaćinstava postoje kapaciteti da se nastava na daljinu uspešno izvede.
Roditelji se pitaju zašto sada časovi traju 45 minuta u nekim školama, a dok je "na snazi" bio kombinovani model "zvonilo" je na 30 minuta, kao i kako se organizovati ako je dvoje dece, a oni moraju da rade od kuće.
- Dete je sedmi razred i ima sedam časova, od 9 ujutru po 45 minuta, sa pauzom od pet minuta između - kaže roditelj V. P.
- Neizvodljivo je da sa jednim kompjuterom u stanu školujem dvoje dece na daljinu. Pritom i ja moram da radim od kuće. Ne razumem zašto sada moraju da budu vezani za stolicu sedam časova od 45 minuta, a pre toga su imali manje časova i to po 30 minuta.
Prema rečima Milana Krstića, direktora OŠ "Pavle Savić", prema dopisu Ministarstva prosvete, čas traje najmanje pola sata, a svaka škola odlučuje za sebe.
- Nema ništa bolje od neposrednog rada u učionici - kaže Krstić. - Analiza koju smo radili pokazuje da su grupe na onlajn nastavi imale slabije rezultate i znanje od učenika koji su bili u školi.
Među profesorima ima i onih koji kažu da nemaju tehničkih mogućnosti za ispitivanje onlajn. Tako će neki đaci ostati neocenjeni, jer pojedine škole ne dozvoljavaju da učenici dođu i odgovaraju, iako su nadležni propisali i tu mogućnost.