ŠTA URADITI KADA NISTE ZADOVOLJNI REŠENJEM O VISINI PENZIONOG ČEKA?
SVAKO privremeno rešenje o penzionisanju je izmenama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju vremenski ograničeno na tri godine.
To znači da ukoliko se u tom vremenskom periodu podaci koji nedostaju iz staža ne prikupe, akontativni iznos penzije iz privremenog postaće konačan, a Fond PIO će doneti odgovarajuće rešenje po službenoj dužnosti.
Ukoliko, međutim, penzioner nije zadovoljan obračunom penzije koji mu je uradio PIO fond, on može da se žali.
KORAK 1
Kada je reč o drugostepenom postupku, ukoliko je podnosilac zahteva nezadovoljan dobijenim rešenjem, ima pravo žalbe u roku od 15 dana od dana prijema rešenja. U svakom rešenju postoji tzv. pouka o pravnom leku.
KORAK 2
Žalba se podnosi u pisanoj formi filijali koja je donela rešenje, i to direktno na šalteru ili poštom kao preporučena pošiljka.
KORAK 3
Prvostepeni organ ispituje da li je žalba dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, pa ako utvrdi da nije - odbacuje je. Ukoliko je ona dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, prosleđuje je drugostepenom organu na dalji postupak i odluku.
KORAK 4
Rešenjem drugostepenog organa žalba može biti odbijena, usvojena ili delimično usvojena. Drugostepeni organ obično nalaže dalje radnje i postupak prvostepenom organu ili, ređe, sam meritorno odlučuje o pravu.
KORAK 5
Spisi predmeta žalioca se vraćaju nadležnoj filijali, pri čemu je prvostepeni organ dužan da u skladu sa drugostepenim rešenjem donese odgovarajuće rešenje u prvom stepenu.