Milijardu i po đaka u svetu nastavu pohađa onlajn
OKO milijardu i po đaka i 60 miliona profesora u svetu u ovom trenutku sprovodi onlajn nastavu.
U budućnosti moramo stvarati pedagoški i digitalno kompetentne nastavnike, odnosno pedagoge koji će u isto vreme biti i informatičari, jer jedino sa takvim znanjima moći ćemo da odgovorimo savremenim izazovima. Nastava u doba korone je srušila mit da je dovoljno nešto "okačiti" na internet, pošto bez interaktivnosti nema ni onlajn nastave.
Ovo je rečeno na tematskoj sednici Nacionalnog prosvetnog saveta koja je održana na inicijati Informatičkog društva Srbije, a bila je posvećene izvođenju i efektima onlajn nastave.Gost na sednici bio je i prof. dr Stiven Braun profesor emeritus za obrazovne tehnologije Monfort Univerziteta i Centra za učenje na daljinu Univerziteta u Londonu koji je istakao da je kvalitet tradicionalne i onlajn nastave, ukoliko se ona sprovodi po predviđenim standardima - identičan. To su pokazala brojna istraživanja u Velikoj Britaniji.
- Čak 93 procenata britanskih studenata koristi mogućnosti učenja na daljinu. Akademska čestitost je tema o kojoj se često govori, a ispitna pravila su jasna - rekao je prof. Braun.
Prof. dr Dragan Soleša, dekan Fakulteta za ekonomiju i inženjerski menadžment Univerziteta Privredna akademija u Novom Sadu naveo je da se na ovoj ustanovi od školske 2013/14. odvija hibridna nastava, predavanja i vežbe se u isto vreme izvode i snimaju za neka dalja prikazivanja.
- Na žalost, nedostaju zakonska rešenja za ispite na daljinu - naglašava ovaj informatičar.