DECA U BOGATIM ZEMLJAMA GOJAZNA I SLABIJIH VEŠTINA
PREVIŠE dece u najbogatijim zemljama sveta nema osnovna znanja iz matematike i čitanja i pate od mentalnih poremećaja i gojaznosti, objavio je UNICEF.
U izveštaju agencije rangirana je 41 članica Evropske unije i Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) prema zdravlju, veštinama i sreći dece.
Danska, Holandija i Norveška su na vrhu, a Bugarska, Čile i Sjedinjene Američke Države na dnu liste zemalja sa visokim prihodima.
U većini analiziranih zemalja oko 20 posto dece nema osećaj zadovoljstva. Najgora je Turska sa samo 53 posto dece koja su zadovoljna svojim životom, a slede Japan i Velika Britanija.
Litvanija beleži najveći broj samoubistava među adolescentima, dok su na drugom i trećem mestu Novi Zeland i Estonija. U pogledu fizičkog zdravlja, svako treće dete je gojazno ili ima prekomernu težinu, a te stope naglo rastu u južnoj Europi.
Oko 40 posto dece do 15. godine u bogatim zemljama nema osnovne matematičke veštine i veštine čitanja, najviše u Bugarskoj, Rumuniji i Čileu. Izveštaj je izrađen na temelju podataka pre pandemije korona virusa i UNICEF upozorava da je zdravstvena kriza dodatna pretnja dobrobiti dece.
- Mnogo najbogatijih zemalja sveta, koje imaju resurse da svima osiguraju srećno detinjstvo, izneverilo je decu - rekla je direktorka u UNICEF-a Gunila Olson. - Ako vlade u sklopu odgovora na pandemiju ne preduzmu hitne i odlučne mere za zaštitu dobrobiti dece, možemo da očekujemo rast siromašta, lošije telesno i mentalno zdravlje i dalje propadanje veština dece.