UNUTRAŠNJIM KOMPASOM DO DIZAJNERA: Rad Aranđelovčanina u knjizi grafičkih rešenja poznate francuske platforme (FOTO)

Д. МАТОВИЋ 16. 07. 2020. u 13:06 >> 13:06

POČELO je slučajno. Aranđelovčanin Dejan Kovačević grafičkim dizajnom bavi se duže od deset godina.

Foto Privatna arhiva

Često je radove svojih poznatih kolega, koje prati i poštuje, tražio na internetu i na čuvenoj francuskoj platformi Favourite Design, koja promoviše dizajn na globalnom nivou.

Ne očekujući mnogo, prijavio je seriju svojih postera "Unutrašnji kompas" za ovu platformu. Nedavno mu je, međutim, stigao mejl u kome piše da će se jedan od njih, nazvan "Igraj se okolo" (Play Around), naći u knjizi odabranih rešenja za 2020. koja izlazi u januaru naredne godine.

- Reč je o knjizi koju mnogobrojni dizajneri koriste kao inspiraciju za svoje kreacije - ne krijući oduševljenje priča nam Kovačević. - Iz tog razloga, objavljivanje mog rada u knjizi smatram najvećom nagradom. Inače, za ovu platformu se prijavljuju dizajneri i agencije iz celog sveta, a u knjizi će se naći 365 dizajn rešenja, najčešće pakovanja, ali i korice knjiga, etikete, posteri, kancelarijski materijal.

Foto Privatna arhiva

 


Sam poster "Igraj se okolo", već je objavljen na sajtu i društvenim profilima ove platforme.

- Reč je o fluidnoj igri različitih vizuelnih formi, boja i tekstura koji formiraju celinu, asocirajući na osećanja spontanosti i harmonije - objašnjava tridesetpetogodišnji dizajner.

Čuvenu platformu kreirala je francuska agencija Arme, čiji je cilj da promoviše dizajn, svakodnevno postavljajući novu kreaciju nekog umetnika ili agencije pred široki auditorijum. Kovačević je i ranije učestvovao na konkursu ove platforme, a pre dve godine ponudio je nekoliko rešenja postera. Tada je u uži izbor ušao njegov poster "Zlatna ribica".

Naš sagovornik, kako kaže, dizajn doživljava kao presek duhovnosti, prirode i tehnologije.
 

DIGITALNI PROSTOR

MISLIM da će umetnost u budućnosti biti još dostupnija zbog upotrebe tehnologije - kaže Kovačević. - I za one koji u njoj uživaju, i za one koji je stvaraju. Miš će ostati tu gde jeste, a digitalna olovka će sve više oponašati onu pravu olovku ili četkicu. Tako da se razvija potpuno novi prostor za stvaralaštvo - digitalni prostor.

- Uzimajući ova tri elementa kao okvir kojim se vodim prilikom dizajniranja, verujem da kreiram stvari koje prave razliku - kaže nam. - Ipak, klijenti su različiti i kod nas je svest o ovakvom dizajnu još nerazvijena.


Kovačević je nekoliko godina posle sticanja diplome industrijskog dizajnera svoje veštine unapređivao u jednoj dečjoj modnoj kući. Krajem 2016. godine osnovao je studio koji se bavi grafičkim dizajnom, nakon čega je i dobio prve ozbiljnije projekte.

Redizajnirao je sajtove Narodnog muzeja i Narodne biblioteke u Aranđelovcu, osmislio je vizuelni identitet Visoke škole strukovnih studija u Aranđelovcu, a sarađivao je i sa Univerzitetom u Ostravi u Češkoj. Posteri su njegov hobi već dve godine.

Pogledajte više