POSLODAVCE HVATA JEZA OD GENERACIJE Z: Evo koje greške prave na razgovorima za posao
LjUDI rođeni nakon 1995. godine smatraju se ne tako omiljenim radnicima. Regruteri ih ne vole i često radije angažuju nekog starijeg, čak i ako ima veće zahteve i slične kvalifikacije.
Gde je tu pravda? Situacija nije ružičasta, ali treba napomenuti da su oni koji pripadaju generaciji Z i sami zaslužili ovu reputaciju.
Studija koju je sproveo Intelligent.com, u kojoj je učestvovalo 1.000 američkih menadžera, otkrila je da kandidati generacije Z imaju tendenciju da se uključe u određena ponašanja koja mogu da ojačaju stereotipe o njima. Rezultati ankete pokazuju da trećina ispitanika smatra da im nedostaje radna etika. Štaviše, izjavili su da će izbeći zapošljavanje generacije Z 2025. godine.
7 grešaka koje generacija Z pravi na razgovorima za posao
- Nedostatak kontakta očima - skoro polovina menadžera primećuje ovaj problem. Kontakt očima je ključan za prenošenje samopouzdanja.
- Neodgovarajuća odeća - 42 odsto menadžera ukazuju na previše ležeran stil oblačenja.
- Nerazumni finansijski zahtevi - važno je da se zarada zasniva na tržišnoj realnosti.
- Neprikladan jezik - formalnost i profesionalnost su važni na radnom mestu.
- Čitanje direktno iz beleški - beleške treba da služe kao podsetnik, a ne kao skripta.
- Odbijanje uključivanja kamere tokom virtuelnih intervjua - ovo je važno kako bi poslodavac mogao da vidi kandidata.
- Dovođenje roditelja na razgovor za posao - iako je to retko, skoro 10 odsto menadžera je imalo takvo iskustvo.
Stručnjak sa Intelligent.com naglašava da su ovi stereotipi nepravedni, ali je važno znati kako ih razbiti. Razumevanje onoga što frustrira menadžere može da pomogne kandidatima da ostave bolji utisak i da se izdvoje iz gomile. Generacija Z može da prednjači u odnosu na svoje vršnjake, tako što će igrati po pravilima tržišta rada i onda biti u stanju da izvrši promene.
(Mondo)
BONUS VIDEO:
NAJNOVIJA EPIZODA „FT1P“: Čemu služe doprinosi za nezaposlenost i koje subvencije daje NSZ