TEAM BUILDING: Nezaobilazan deo poslovanja i među domaćim kompanijama
DOPRINOSI li tim bilding zaista jačanju timskog duha - šta kažu statistike i koji su najnoviji trendovi u Srbiji?
Poslednjih godina sve više inostranih kompanija dolazi na domaće tržište, što dovodi do veće konkurentnosti. U takvim okolnostima, kompanije ulažu sve više napora kako bi zadržale zaposlene, pa je tako opšte zadovoljstvo na radnom mestu postala tema o kojoj se sve više priča. I dok mnogi nude benefite poput bonusa, osiguranja ili dodatnih obuka, ono čime se izgleda svi jednako posvećuju jesu tim bilding događaji. To ne čudi, posebno kada se uzmu u obzir istraživanja koja ističu da kompanije koje održavaju ovakve aktivnosti imaju 80% veću zaposlenost, ali i 50% veće šanse da zadrže ključne talente.
Da tim bilding nije samo obična zabava, na kojoj se uživa u hrani i piću, dokazuje i podatak da čak 45% zaposlenih, nakon ovakvih događaja, oseća veću povezanost sa kolegama. Ovo direktno može uticati na smanjenje stresa, ali i povećanje efikasnosti na poslu, a to čini se prepoznaje i sve više domaćih kompanija.
Jačanje kolektiva
Vreme u kojem su kompanije okupljanja zaposlenih percipirale kao dodatne troškove davno je prošlo, čak i među domaćim poslodavcima. Pomodarstvo ili ne, činjenice ukazuju da tim bilding aktivnosti doprinose izgradnji timskog duha, kao i unapređenju radne atmosfere. Ovakva druženja omogućavaju zaposlenima da razviju odnose i van posla i da steknu poverenje. Takođe, tim bilding aktivnosti doprinose i većoj produktivnosti, pokazala su istraživanja, jer se na takvim događajima upoznaju kolege iz različitih sektora, sa kojima se komunikacija najčešće odvija putem mejla.
Event centar, izlet ili sport - šta rade veliki igrači, a šta oni manji?
Nije lako organizovati tim bilding kada kompanija ima veliki broj zaposlenih. Nije stvar samo u troškovima, koji mogu predstavljati problem, već pre svega o logistici - zaposlene je potrebno smestiti u hotele, obezbediti prevoz do destinacije i sl. Zbog toga se one velike kompanije odlučuju za event centar. Kako proslava ne bi bila samo klasična večera u restoranu, mnogi se odlučuju za zvučna imena muzičara, ali i za dodelu nagrada, tombole, posebne programe. Event centar posebno je pogodan za velike tim bilding proslave, kada je potrebno okupiti velik broj zaposlenih na jednom mestu, no pogodan je i za obeležavanje novogodišnjih proslava, godišnjica kompanije, ali i poslovne seminare. Ovakvi prostori imaju veliku moć transformacije, pa se kompanije trude da brendingom i drugim elementima upotpune prostor. Zbog toga su tu vrlo česti rekviziti za fotografisanje, a sve popularniji su kućice za snimanje video formata u 360 stepeni.
Manje kompanije i firme često se odlučuju za izlete ili tim bildinge od nekoliko dana. To im dopušta da organizuju raznorazne aktivnosti za zaposlene kao što su orijentiring, sportske utakmice, kreativne radionice, tematske žurke, izlete. Određene kompanije tim bilding aktivnosti obavljaju po timovima ili sektorima, što ostavlja prostor za personalizoaciju i dogovore.
Svakako, jačanje korporativnog identiteta važan je deo ovih aktivnosti, pa se mnoge kompanije odlučuju za reklamne majice. Osim što se na taj način mogu predstaviti ključne poruke i vrednosti, reklmane majice ostaju i kao lepa uspomena nakon ovakvih putovanja.
Ko zna ZNA - Zanzibar aranžmani i rafting
Ne čudi što su IT kompanije već godinama u vrhu najboljih poslodavaca - osim dobre zarade, ove kompanije ulažu ozbiljne napore da osmisle kreativne tim bilding aktivnosti. U Srbiji je, među programerima, u poslednje vreme jedna od najpopularnijih aktivnosti rafting. Takođe veoma su popularne i rekreativne aktivnosti, a jedan startap otišao je i korak dalje kada je svoje zaposlene poveo na Zanzibar.
Izgleda da Zanzibar aranžmani nisu samo za parove, a ova kompanija je prepoznala egzotiku ovog mesta, pa su tako programeri uživali u ronjenju, poseti safariju i plantažama začina. Posebno je zanimljivo što je za ovu priliku kompanija izradila reklamne majice sa i to sa jedinstvenim porukama zaposlenih. Zanzibar aranžmani postali su sve popularniji u poslednje vreme, pogotovo među mladima koji su željni avanture, a ovaj startap postavio je nove standarde kada je u pitanju tim bilding.