"SAMO RETKI SE MOGU POHVALITI OVAKO DUGOM TRADICIJOM": Direktorka marketinga naše kuće na panelu u okviru Turističkog samita Srbije (FOTO)
MARINA Filipčev, direktorka marketinga kompanije "Novosti", učestvovala je na panelu na kome je tema bila marketing u turizmu, a sve to u okviru Turističkog samita Srbije koji je održan u Vrnjačkoj Banji.
Na početku diskusije, Filipčev je istakla kako će za nekoliko dana "Novosti" obeležiti 71. rođendan.
- Samo retki se mogu pohvaliti ovako dugom tradicijom i milionima čitalaca više od sedam decenija. "Novosti" su danas jedan od vodećih medijskih brendova sa visokom reputacijom u svetu novinarstva. Ono što nas izdvaja je da smo fokusirani na pružanje tačnih, pravovremenih i relevantnih informacija. Prateći trendove tržišta i potreba različitih ciljnih grupa razvili smo širok spektar sadržaja u štampanim i digitalnim medijima, na društvenim mrežama, prilagođavajući se potrebama današnjeg društva za interaktivnom komunikacijom - rekla je Filipčev.
Potom je govorila o tome kako se strategije marketinga u turizmu prilagođavaju promenama u ponašanju potrošača.
- Ponašanje potrošača u turizmu je podložno promenama usled brojnih faktora poput tehnološkog razvoja, socio-ekonomskih okolnosti i globalnih trendova. Moderni potrošači su danas informisaniji, zahtevniji i ekološki svesniji. Kako bi se marketinške strategije prilagodile ovim promenama, turističke kompanije treba da digitalizuju komunikaciju, što znači više da se oslanjaju na društvene mreže, imejl marketing, personalizovane onlajn ponude, jer većina putnika koristi internet kao primarni alat za istraživanje i rezervaciju putovanja - rekla je Filipčev na početku izlaganja.
Prema njenim rečima, potrebno je i personalizovati ponudu.
- Potrošači traže jedinstvena, personalizovana iskustva, pa je korišćenje analize za kreiranje ponuda koje odgovaraju individualnim preferencijama ključna. Tu su i personalizovane preporuke, koje na osnovu prethodnih putovanja ili interesa postaju sve češće. Zatim ekološka odgovornost, jer sve više putnika bira destinacije i kompanije koje vode računa o održivosti i društvenoj odgovornosti, što zahteva da marketing bude usmeren na zelene inicijative i ekološki prihvatljive prakse. Treba pomenuti i autentičnost i lokalno iskustvo. Dakle, potrošači danas traže autentična iskustva, vezana za kulturu i tradiciju destinacije. Marketing se sve više fokusira na prikazivanje lokalne zajednice i običaja, čime se omogućava dublje povezivanje s destinacijom - objasnila je Filipčev.
Direktorka marketinga naše kompanije pohvalila se i brojkama koje doseže portal "Novosti.rs". Tačnije, radi se o Gemius podacima u periodu od januara do septembra 2024. godine.
Filipčev je tokom učestvovanja na panelu između ostalog istakla i da je veoma važno ko prezentuje određeni sadržaj, te da medijska kuća treba da ima svoj ugled, brend, te istoriju da bi ljudi verovali u informacije koje dobiju.
Na pitanje o tome da uporedi odnos štampanog izdanja i digitala, Filipčev kaže da svako ima svoju publiku, ali da print ne gubi trku, bez obzira na to što je to ustaljeno mišljenje.
- Naše starije stanovništvo ima naviku da čita, ali i mlađa populacija neretko voli da oseti novine u rukama. Takođe, informišu se i na portalima gde je drugačiji način izveštavanja, odnosno gde se sve plasira iz minuta u minut - pojasnila je ona.
Podsetimo, "Samit zdravstvenog turizma, turizma i privrede" održao se 11. i 12. oktobra 2024. godine u prelepom okruženju Vrnjačke Banje, u hotelu "Fontana".
Organizuje se drugu godinu zaredom, a kao što je već postala praksa, okuplja ključne aktere iz oblasti hotelijerstva, gastronomije, estetike, novinarstva, marketinga, turizma i medicine.
Osim brojnih domaćih stručnjaka iz sveta medicine i zdravstva, prisutni su bili i gosti iz Istanbula, stručnjaci u oblastima transplantacije jetre, bubrega, operacija želuca, vantelesne oplodnje i presađivanja kose, koji su podelili svoja iskustva.
Samit je organizovala produkcija "Bella" na čelu sa direktorom Jelenom Đoković, a u saradnji sa opštinom Vrnjačka Banja i Turističkom organizacijom.
Ovaj događaj pruža jedinstvenu priliku za umrežavanje, razmenu iskustava i istraživanje novih poslovnih mogućnosti u dinamičnom svetu zdravstvenog turizma i privrede.
BONUS VIDEO: Ana je pobedila rak dojke: Ovako danas priča o emocijama