REZULTATI PISA ISTRAŽIVANJA POKAZALI: Slabija matematička pismenost
PROSEČNO postignuće učenika iz Srbije na PISA testiranju iz matematičke pismenosti iznosi 440 poena, na skali čitalačke pismenosti 440 poena, a na skali naučne pismenosti 447 poena.
Ovo su pokazali rezultati PISA istraživanja koji su objavljeni danas u Parizu. U odnosu na rezultate iz 2018. godine primetan je pad matematičke pismenosti za 8 poena, dok je u čitalačkoj pismenosti učinjen napredak za jedan poen, a naši učenici napredovali su i na skali naučne pismenosti za 8 pena.
Prosečni rezultati zemalja OECD iznose: 472 iz matematike, 476 u čitanju i 485 iz nauke. Pa su tako u odnosu na OECD zemlje, kompetencije učenika iz Srbije niže za 32 poena na skali matematičke pismenosti, 36 poena na skali čitalačke pismenosti i 38 na skali naučne pismenosti, što odgovara efektu od oko 1,5 godine školovanja.
Na PISA testovima najuspešniji su bili učenici iz Singapura koji su ostvarili prosečan rezultat od 575 poena u matematici, 543 poena u čitanju i 561 poen u nauci.
Inače, testiranje je sprovedeno tokom prošle godine u oko 200 škola, a učestvovalo je oko 8.000 petnaestogodišnjaka.