TREĆI POL SU UVELI, NA REDU JE INCEST - Gergelji Silvai, mađarski pisac i novinar, o opasnostima rodne politike
U svetu postoji velika međunarodna mreža LGBTQ organizacija koje zagovaraju rodnu idologiju i nameću je svim državama. Među njima je ILGA-Europe koju je delimično osnovala Evropska unija.
Kada proučavate njihovo delovanje, jasno vam je kako funkcionišu i šta su im ciljevi. Te organizacije vrše pritisak na sve države da se razvijaju u pravcu koji oni žele. A to znači da ispunjavaju njihove radikalne ciljeve među kojima su, najpre, gej brakovi, a zatim transrodnost i poliamorija.
Ovim rečima započinje razgovor za naš list mađarski pisac i novinar Gergelji Silvai, autor knjige "Kritika rodne teorije" koja je njegova druga od ukupno šest knjiga koje je napisao. Naš sagovornik je, inače, viši saradnik vodećeg mađarskog konzervativnog portala i nedeljnika "Mandiner". Studirao je istoriju i komunikologiju na Katoličkom univerzitetu "Pazmani Peter" u Mađarskoj, gde je i doktorirao političku teoriju.
Šta vas je podstaklo da napišete knjigu o rodnoj ideologiji i šta čitaoci mogu da nauče iz vašeg štiva?
- Knjiga se bavi svim aspektima rodnih pitanja, uključujući feminizam i LGBTQ teme. Pošto nisam pronašao na engleskom i mađarskom jeziku sveobuhvatnu knjigu o ovome, a smatram da postoji potreba za zdravim i dobrim argumentima, odlučio sam da napišem sopstvenu. Moj osnovni argument je da rodna ideologija radikalno razdvaja telo i dušu, ali i negira da postoji svrha i značenje otelotvorenih ljudskih bića. Dakle, mi možemo da zloupotrebimo svoja tela negirajući ljudsku prirodu. Takođe, bavim se i pitanjima kao što su: da li je homoseksualnost urođena - smatram da nije - šta nauka kaže o transrodnim pitanjima, šta je u ovom slučaju politička korektnost, šta je interseksualnost...
Borba za natalitet
I Srbija i Mađarska se suočavaju sa padom nataliteta. Kako se vaša zemlja nosi sa ovim problemom i šta biste preporučili kao važnu meru?
- Orbanova vlada je svesno stvorila velikodušan socijalni sistem za porodice, dajući zaista veliku sumu novca u iznosu od deset miliona i više forinti za kupovinu ili izgradnju porodične kuće onima koji imaju ili žele da imaju decu. Tu si velike poreske olakšice za one koji imaju potomke. Postoje i drugi aspekti, ali možda su ovi najvažniji. Na taj način smo uspeli da podignemo ukupnu stopu fertiliteta sa jedne od najnižih u Evropi koja je 2011. godine iznosila oko 1,2 na oko 1,6, što je ipak nedovoljno, ali je prilično dobar znak. Ali očigledno su nam potrebni saveznici u međunarodnoj areni za to.
Neki teoretičari smatraju da je tendencija da se kao normalne društvene vrednosti uzimaju incest, interseksualnost, homoseksualnost... Kuda to vodi i šta je sledeće?
- Homoseksualnost je već sasvim normalizovana širom Zapada, incest je na dnevnom redu, a interseksualne osobe koriste se kao političko oruđe transrodnosti, kako bi se demonstriralo da postoji "treći pol". Većina transrodnih osoba nije interseksualna. Interseksualnih poremećaja ima mnogo, a većina njih ne ometa identifikaciju biološkog pola osobe. A oni preostali ne čine "treći pol", niti "dekonstruišu" dualnost polova. Ali, gde bi to moglo da se završi? Ne znam. U teoriji logično, možete imati onoliko rodnih kategorija koliko ljudi živi na zemlji, ili više, jer možete kreirati nove i promeniti mišljenje u bilo kom trenutku.
Kako se vaša zemlja suprostavlja "dženderizmu"?
- Mi u Mađarskoj imamo mnogo LGBTQ organizacija koje iza sebe imaju međunarodnu mrežu nevladinih organizacija. Takođe, imamo neka odeljenja za rodne studije, a postoji i Centralnoevropski univerzitet koji je osnovao Džordž Soroš, a koji još uvek delimično radi u Budimpešti. Ali, konzervativna parlamentarna većina i mađarska vlada su u Ustav uneli da je otac muškarac, majka žena, gej usvajanje je nezakonito, a biološki pol osobe mora da bude prikazan u ličnim dokumentima. Najveći uspeh je Zakon o zaštiti dece, koji zabranjuje džender propagandu deci u školama, na televiziji i na bilo kom drugom mestu, tako da te organizacije ne mogu da ih učine nesigurnim u pogledu sopstvenog pola. Pristup je da odrasli mogu da biraju svoj životni stil, ali mi moramo da zaštitimo svoju decu.
Da li je porodica, kao najvažnija kategorija u društvu, na udaru i koliko su porodične vrednosti ugrožene?
- Stav LGBTQ pokreta je da je "svaki oblik porodice jednak", što nije potkrepljeno naučnim argumentima, jer se muškarci i žene različito vaspitavaju. Ali ovaj aspekt je, takođe, veoma politizovan. Napori pokreta mogu zamagliti naše jasne vizije o tome šta je dobro, a šta loše i možemo završiti tamo gde ne znamo zašto smo u mnogo gorem stanju. Moramo stalno odbijati njihove napore i tvrdnje. Mi u centralnoj Evropi imamo priliku da "vidimo budućnost", da vidimo šta se desilo u SAD i Zapadnoj Evropi i stvorimo svesniji otpor: zakone i pokrete.