"NEMA VIŠE ŠALTERA I PAPIRA..." Evo kakve sve promene donosi upis u katastar digitalnim putem
OD subote, 4. novembra, građanima je omogućen upis u katastar nepokretnosti i katastar infrastrukture isključivo digitalnim putem.
U saopštenju se navodi da je to rezultat promena Zakona o postupku upisa u katastar nepokretnosti i katastar infrastrukture, dodajući da na taj način RGZ obezbeđuje efikasan upis u katastar, a ispravnost dokumenata proveravaće profesionalni korisnici.
- U tim izmenama došlo je do promena u onom najvažnijem delu koji se tiče predmeta koji se odnosi na predaju po starim ispravama. I to je upravo onaj deo sistema zemljišne administracije u kojem su građani imali najviše problema. Znači, ovaj zakon je stupio na snagu u julu 2018. godine i on je potpuno uredio predaju zahteva svih prometovanih nepokretnosti nakon tog datuma. Znači, to sve mi znamo. Ide preko javnih beležnika, to jest notara, ako je kupoprodaja, ako je ugovor o poklonu, ako je ostavinska rasprava ili sl. Javni beležnik to sve sredi, overi i u digitalnoj formi šalje katastru. Ti predmeti se danas rešavaju za neka tri dana, što je fenomenalan progres, dok je, na primer, u nekim evropskim zemljama progres za takve predmete 47 dana - objasnio je Miloš Nikolić iz Republičkog geodetskog zavoda, gostujući u "Jutro na Blic".
"Nema više šaltera i papira"
- E sad, imali smo onaj drugi deo sistema, to su nepokretnosti neupisane u katastar, a prometovane su pre tog datuma, znači pre jula 2018. godine. Ovim izmenama, to jest uvođenjem profesionalizacije i digitalizacije i u taj deo sistema, sad će sve to, ovo što notari rade za predmete posle jula 2018, to će sada raditi advokati i geodetske organizacije za predmete koji su prometovani pre tog datuma. Dakle, nema više šaltera i papira, nego sve se skenira, tako i onlajn - kaže Nikolić.
Najbitnija novina
Upis u katastar će građani moći da urade uz stručnu podršku profesionalnih korisnika, advokata i geodetskih organizacija.
- Građani donose svoju dokumentaciju, kod advokata ili geodetskoj organizaciji, u zavisnosti od vrste zahteva koju žele da podnesu. Advokat će da pregleda tu dokumentaciju, da proveri da li je ona kompletna, znači da li građanin ima sve. To je, u stvari, najbitnija novina, to je ono što nema cenu. Problem koji građani nisu rešili 10, 20, 40 godina, konačno će biti rešen u nekom razumnom roku. Nadamo se da ćemo uspeti i za te predmete da dođemo do ovog nekog roka rešavanja koji će biti od 3 do 5 dana. Znači, građani donose svoju dokumentaciju. Advokat proverava da li ima sve što treba. Ukoliko nema sve što treba, kaže, vidi, nedostaje ti taj dokument. Ili mogu ja da ti ga pribavim, ideš sam, pribaviš tu i tu. Kada građanin pribavi taj dokument, onda advokat proverava da li je sve usklađeno sa zakonima koji su nastali, to je ono što je jako bitno - rekao je Nikolić gostujući na Blic televiziji.
BONUS VIDEO: LESKOVČANI ZA NOVOSTI: Građani zadovoljni putevima, platama i penzijama