TRENDOVI U FARMACIJI: Stvaranje nove vrednosti za pacijente
TEHNOLOŠKA evolucija iz temelja menja zdravstveni sektor, a farmaceutska industrija nije izuzetak.
Kao jedan od stubova zdravstvene zaštite, farmaceutske kompanije mogu odigrati centralnu ulogu na frontu inovacija koje nameću trendovi na globalnom tržištu, u cilju prilagođavanja savremenim pacijentima. Kakva su predviđanja za farmaceutsku industriju u Srbiji i svetske trendove, razgovarali smo sa Nenadom Burazorom, direktorom marketinga i prodaje u kompaniji Galenika.
Kao farmaceutska kompanija, Galenika je pouzdan partner zdravstvenog sistema i fokusirana je na to da pacijentima i korisnicima na vreme obezbedi kvalitetne i efikasne farmaceutske proizvode. Da bi u tome uspela, Galenika je snažno orijentisana na širenje portfolija, investicije, kao i savremene, globalne trendove i uvide. Digitalna transformacija, veštačka inteligencija, napredna i prediktivna analitika, personalizovana terapija, fokus na biološke lekove – predstavljaju trendove koji su poslednjih godina farmaceutsku industriju uveli u svojevrsnu revoluciju. Stoga, nameće se nekoliko ključnih područja koja će dovesti do stvaranja nove vrednosti za farmaceutske kompanije i korisnike njihovih proizvoda. Sagledajmo neke od njih.
Od digitalizacije lanaca snabdevanja do veštačke inteligencije
- U Galenici verujemo da tehnologija i farmacija moraju da rade zajedno kako bi postigli optimalne rezultate za dobrobit pacijenata. Vidimo rast digitalizacije u vezi sa proizvodnjom i promocijom farmaceutskih proizvoda, kao i interakcijom lekara, farmaceuta i pacijenata – rekao nam je Nenad Burazor.
Dodao je da paralelno, digitalizacija ulazi u sve pore farmaceutske industrije. Na to ukazuje nekoliko primera - digitalizacija lanaca snabdevanja i interakcija s pacijentima; sve veća upotreba napredne analitike podataka omogućiće farmaceutskoj industriji da efikasnije osmisli i sprovede klinička ispitivanja koja rezultiraju personalizovanom terapijom; veštačka inteligencija se koristi za istraživanje i razvoj lekova, jer skraćuje ciklus proizvodnje leka koji tako brže stiže do pacijenata; digitalna terapeutika počinje da uzima maha u mnogim terapeutskim sferama.
Digitalizacija je važna, ali ne i jedini put napred
Digitalizacija i veštačka inteligencija iz dana u dan postaju sve bitnije u razvoju i pružanju terapija, no pogrešno je verovati da je ,,digitalno’’ jedini put napred. Ljudski pristup će postati još važniji, jer će kompanije morati da isporučuju korisničko iskustvo koje se od njih očekuje. Stoga, za farmaceutske kompanije je od krucijalnog značaja da konstantno uče da govore i slušaju jezikom pacijenata. Naš sagovornik, Nenad Burazor dodaje:
- To je nešto na šta stavljamo poseban fokus u Galenici jer verujemo da samo kontinuiranim unapređenjem i fokusom na kvalitet možemo da budemo konkuretni i jedan od farmaceutskih lidera. Ovakav pristup donosi duboke promene u načinu na koji se lekovi razvijaju, prodaju i isporučuju, a Galenika je spremna za sadašnjost i budućnost.
Pomeranje težišta sa reakcije na prevenciju
Kako navodi Nenad Burazor, farmaceutska i medicinska stručnost u kombinaciji sa tehnologijom i platformama imaće veliki uticaj na prevenciju i opšte zdravlje nacije. No, pacijenti postaju pažljiviji u proceni različitih zdravstvenih proizvoda i usluga. Mogućnost razmene podataka i interakcije sa pacijentima dok vrše takve procene mogla bi biti ključ uspeha komercijalnog modela farmaceutskih kompanija. Drugim rečima, pacijenti koji su uključeni i informisani pokazuju bolje rezultate i viši stepen zdravlja. To ukazuje na važnost pomeranja težišta rada farmaceutskih kompanija sa reakcije na prevenciju.
Globalizacija poslovanja – veća dostupnost lekova
Široka dostupnost i usvajanje savremenih digitalnih tehnologija učinili su rast i prisustvo na međunarodnom planu mogućim više nego nego ikad pre. Ono što je nekada bila logistička noćna mora sada je olakšano uz pomoć rešenja za saradnju koja pomažu kompanijama da integrisano upravljaju timovima u različitim geografskim područjima.
Kako ističe Nenad Burazor, "Galenika je deo brazilske NC Grupe koja posluje globalno i kroz saradnju sa kolegama iz Brazila, Indije i Kine, ima napredne alate, informacije i mogućnosti koje joj daju bolji uvid u globalna dešavanja, pospešuju saradnju sa partnerima i omogućavaju efikasnije planiranje, brzo reagovanje i donošenje odluka.“
Kao posledicu toga, Galenika uspešno posluje na 3 kontinenta, 7 regionalnih i 16 međunarodnih tržišta, na kojima jasno pokazuje odlučnost kompanije da jača brend Galenike koji znači poverenje, kvalitet i inovativnost. Prednosti snažnog strateškog partnerstva, kao i fokus farmaceutske kompanije na kvalitet proizvoda, rast portfolija u skladu sa potrebama korisnika i planiranje unapred, doprinose poverenju u pouzdanost kompanije Galenika koja je već 78 godina verna zdravlju i posvećena ljudima.