BODI-KAMERE I NA PROTESTIMA: Saobraćajna policija prezentovala ombudsmanu funkcionisanje nove opreme koju će nositi na uniformi
FUNKCIONISANjE policijskih kamera za uniforme, izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, promena pravila za bicikliste i trotinete, obuka dostavljača hrane - sve su ovo bile teme razgovora načelnika Uprave saobraćajne policije MUP Slaviše Lakićevića i Zaštitnika građana Zorana Pašalića.
Lakićević je predstavio ombudsmanu kamere i demonstrirao način njihove upotrebe. Kako je saopštio MUP, Lakićević i Pašalić konstatovali su da će ove kamere doprineti većoj transparentnosti rada saobraćajne policije, ali i smanjiti mogućnost zloupotreba tokom obavljanja policijskih poslova.
- Ovo je samo početak - kazao je ombudsman Zoran Pašalić posle demonstracije za "Novosti". - Postepeno, kamere će se uvoditi kod svih intervencija, ne samo kod onih u saobraćaju, već i kod javnog reda i mira, kriminalističke policije... Naročito je značajno njihovo korišćenje na protestima, jer je Zaštitnik građana imao veliki broj pritužbi na rad policijskih službenika, pa će ovo osigurati da sve bude dokumentovano.
Lakićević je ombudsmanu predočio da će pristup podacima sa kamera za uniforme, čija će primena početi 1. septembra, imati samo ovlašćena lica u MUP-u, neposredne starešine i službenici iz unutrašnje kontrole, kao i oni koji dobiju zadatak da određenu intervenciju ili policijsko ovlašćenje preispitaju. Kamere se neće koristiti za procesuiranje krivičnih dela i prekršaja, a snimljeni materijal čuvaće se 45 dana i brisati.
- Policijski službenik ima obavezu da obavesti građane da će njegova intervencija biti snimljena - kazao je Lakićević.
Zaštitnik građana je istakao da je prezentacija bila detaljna i da su razjašnjene sve eventualne nedoumice:
- Dužina snimanja zavisiće od trajanja intervencije, s tim da je policijski službenik dužan da uključi kameru na uniformi najmanje pola minuta pre intervencije, a isključuje je kada se vozač ili on udalje. Insistirali smo da vozači budu unapred obavešteni koje su njihove obaveze, recimo da ne izlaze iz vozila i isključe motor.
OBUKA DOSTAVLjAČA HRANE
REČENO nam je i da će policija obaviti obuku dostavljača hrane na biciklima, kao što su nekada radili sa DHL dostavnim vozilima, kaže Pašalić:
- Oni se sve češće javljaju kao učesnici u saobraćaju, a njihova brzina kretanja i prelazak s trotoara na kolovoz i obrnuto, mogu dovesti do tragičnog ishoda.
GLOSA: Zaštitnik tražio kažnjavanje biciklista i vozača električnih trotineta bez opreme i u pešačkim zonama
Tokom razgovora tema su bile i izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, najviše članovi koji se odnose na električne trotinete i bicikliste. Ni jedni, ni drugi više neće smeti da voze pešačkim zonama.
- Vozači električnih trotineta moraće, baš kao i biciklisti, da nose obaveznu zaštitnu opremu, odnosno kacige i prsluke, da bi bili lako uočljivi. Maloletnici će voziti samo biciklističkim stazama, a punoletni i kolovozom. Primećeno je da biciklisti često voze trotoarom, bez ikakve zaštitne opreme i noćnog svetla. Broj nastradalih biciklista je ove godine veći nego prošle. Iako u zakonu postoji mogućnost kažnjavanja, oni do sada nije kažnjavani. Insistirali smo da zakon počne striktno da se primenjuje - naglašava ombudsman.