BRZI VOZ U SUBOTICI KRAJEM IDUĆE GODINE: Vesić i Đurić na trasi brze pruge kod Novog Sada
PRUGA od Novog Sada do Subotice u dužini od 108 kilometara, najvažniji infrastrukturni projekat u Srbiji, prema prvobitnom planu trebalo je da bude završena u avgustu 2025. godine, ali je sa kineskim izvođačem dogovoreno da radovi budu okončani do kraja 2024. godine.
Ovu dobru vest u Novom Sadu prekjuče, prvog dana sretenjskog praznika, najavio je Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture koji je sa novosadskim gradonačelnikom Milanom Đurićem simbolično za automobile otvorio Partizansku ulicu, jednu od najfrekventnijih saobraćajnica u ovom gradu koja je proteklih devet meseci bila zatvorena zbog izgradnje nadvožnjaka u sklopu brze pruge Novi Sad - Subotica.
- Ubrzavao sam izvođače radova da što pre završe ovaj nadvožnjak, kako u urbanim sredinama, a imamo jedan deo i u Vrbasu i u Subotici, radovi ne bi remetili svakodnevni život ljudi - rekao je Vesić i najavio potpisivanje ugovora za izgradnju auto-puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad ukupne dužine oko 105 kilometara, što će predstavljati još jednu vezu auto-putem Novog Sada sa drugim delovima Vojvodine i Srbije.
Gradonačelnik Đurić kazao je da završetak nadvožnjaka i ponovno otvaranje za saobraćaj Partizanske ulice predstavlja poklon gradu povodom praznika Dana državnosti Srbije.
- Kineski izvođači radova su rešili dugogodišnji problem koji je mučio građane Novog Sada. U okviru radova na tom delu Partizanske ulice rešen je i decenijski problem odvođenja atmosferskih voda, te se ispod ovog nadvožnjaka više neće skupljati vode posle većih kiša - rekao je Đurić, istakavši da je investicija izgradnje pruge jedna od najvažnijih u istoriji Srbije i Novog Sada, te da predstavlja najveći i najznačajniji infrastrukturni projekat u ovom delu Evrope.
DA PUTNICIMA BUDE LAKŠE
PREMA planu, 2025. godine mađarski građevinari završiće svoj deo brze pruge koji će prispeti do granice sa Srbijom. Ministar Vesić je ovih dana sa mađarskim partnerima razgovarao o započinjanju procedure o otvaranju graničnih prelaza na železničkim stanicama u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Budimpešti kako bi putnicima sa obe strane bilo pojednostavljeno obezbeđivanje formalnosti za putovanje.
Nadvožnjak u Partizanskoj ulici izgrađen je na mestu starog koji nije ispunjavao uslove za saobraaj brzih vozova. Jedan je od devet predviđenih nadvožnjaka na brzoj pruzi između Novog Sada i Vrbasa, a u nastavku gradnje, do Kelebije, predviđeno je ukupno 11 podvožnjaka.
STIŽE JOŠ 300 RADNIKA
NA izgradnji brze pruge Novi Sad - Subotica trenutno je angažovano 1.400 radnika, njih 800 su srpski građevinari, a uskoro se očekuje dolazak još 300 radnika koji će zajedno sa kolegama iz Kine nastaviti, ugradnjom šina i koloseka, da se kilometar po kilometar približavaju Subotici odnosno Kelebiji na granici naše zemlje sa Mađarskom.
Pruga Novi Sad - Subotica duga je 108 kilometara i to je treća deonica pruge za velike brzine kroz Srbiju, od Beograda do granice sa Mađarskom, a izvođač je kineski konzorcijum China Railway International i China Communications Construction Company.