ISKLJUČENI, A ODLUKU DIREKTORA ČEKAJU NA NASTAVI: U Tehničkoj školi u Trsteniku još bez epiloga
IAKO je Nastavničko veće Tehničke škole u Trsteniku pre šest dana jednoglasno donelo odluku o isključenju iz škole dvojice učenika koji su učestvovali u incidentu u kome je nastavnici izmaknuta stolica, direktor još nije doneo konačnu odluku.
Prema propisima, direktor je taj koji vodi i okončava disciplinsko-vaspitni postupak donošenjem rešenja (u ovom slučaju rešenja o isključenju), a rok za konačnu odluku je 30 dana od dana pokretanja postupka.
S obzirom na to da se incident desio 9. novembra, nakon čega je postupak i pokrenut, do krajnjeg roka za donošenje konačne odluke ima još desetak dana.
U međuvremenu, dvojica učenika koja su po odluci veća isključeni, dolaze u školu, a treći se ispisao.
U slučaju da budu definitivno isključeni iz škole, oni po zakonu ne mogu do kraja školske godine da pohađaju nastavu ni u jednoj školi, a naredne godine upisuju se ponovo u treći razred - u istu ili u neku drugu obrazovnu ustanovu.
Psiholozi, međutim, tvrde da će odluka o isključenju kod tih učenika izazvati još veći revolt. Taj čin će, kažu naši sagovornici, zaštititi drugu decu i nastavnike, ali će ove đake obeležiti za čitav život. Smatraju da je, umesto kazne, njima bila potrebna psihološka pomoć, a pomoć je bila potrebna i porodicama, jer očigledno je da tu nešto "ne štima".
- Pre kazne preskočen je važan korak, a to je porodično savetovanje u centru za socijalni rad, ta vrsta terapije bila je neophodna. Odstranjivanje deteta iz škole na godinu dana neće mu ništa dobro doneti i ništa pozitivno iz toga neće proizaći - upozorava psiholog i psoihoterapeut mr Ana Vlajković.
- Na ovaj način ono se "gura" van sistema u sivu zonu, a dete koje ne može da kontroliše impulse naći će način da se opet "pokaže".
Naša sagovornica pojašnjava da nasilinici ponekad samo žele da privuku pažnju.
- Drastične kazne imaju svrhu kod odraslih, ali kod dece izazivaju još veći revolt - ističe ona.
- Problem je i to što mi kao društvo lečimo posledicu, a ne uzrok, a ovde se ne zna šta je uzrok i da li dete ima neke probleme u porodici, kako se vaspitava... Ovde moraju da se uključe i centri za socijalni rad i da deci i porodicama pruže psihološku pomoć.