MOMIROVIĆ: Danas sa ponosom obeležavamo 100 godina postojanja Železničke tehničke škole i železničkog obrazovanja u Srbiji
- Srbija danas mora biti ponosna na jubilej koji obeležavamo, a to je sto godina postojanja Železničke tehničke škole koja spada u red najstarijih obrazovnih ustanova u Srbiji“, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović nakon što je danas prisustvovao svečanosti povodom obeležavanja stogodišnjeg rada ove škole.
„Železnica je uz vojsku Srbije institucija sa najvećom tradicijom u našoj zemlji. To je institucija koja je nosila industriju, koja je nosila saobraćaj, to je nešto na čemu počiva ova država i uložili smo puno energije prethodnih godina ne bi li železnicu postavili na mesto koje joj pripada“, rekao je ministar Momirović.
Ministar Momirović je podsetio da smo uspeli da spojimo dva najveća grada u Republici Srbiji, Beograd i Novi Sad, najkvalitetnijom železničkom infrastrukturom u istočnoj Evropi i da nastavljamo da radimo.
„Želimo da Srbija bude centar železničkog saobraćaja i to nije važno samo zbog železnice, to je važno zbog naše industrije. To je važno zbog bržeg saobraćaja svih naših građana. Ali ako zaista želimo to da uradimo, mi moramo da omogućimo najsavremenije železničko školovanje. Moramo da dovedemo najbolje đake u železničke škole, a zatim u naša železnička preduzeća”, naglasio je Momirović.
Ministar Momirović je dodao da ćemo izgraditi novu infrastrukturu, nabaviti nove vozove i uložiti sredstva u školovanje zajedno sa predstavnicima ministarstva prosvete, jer je obezbeđen kredit od evropskih prijatelja koji će omogućiti nabavku najkvalitetnijih i najnovijih simulatora kako bi Srbija bila centar železničkog obrazovanja“, dodao je Momirović.
„Ponosan sam što danas imamo mnogo više zainteresovanih za rad u našim železničkim preduzećima, što je odličan pokazatelj da železnički poziv ponovo postaje atraktivan, da se ljudi ponovo okreću železnici“, istakao je Momirović.
Ministar Momirović je zaključio da je porasla zainteresovanost za korišćenje pruge Beograd—Bar, čija bi rekonstrukcija trebalo da krene u narednom periodu, dok je već rekonstruisan prvi deo do Valjeva i napomenuo da je nabavljeno još 18 vozova koji bi polako, sukcesivno trebalo da u narednim mesecima stignu u Srbiju.
„Očekujem da ćemo za nekoliko godina imati modernu železničku infrastrukturu sa modernim vozovima, a na čelu tog sistema će biti savremeno obučeni i školovani kadrovi, odnosno đaci ove škole. I posle 100 godina postojanja ove škole nećemo napustiti železnicu, nastavljamo sa investicijama i nećemo se zaustaviti dok ne budemo izgradili najsavremeniju železnicu u našem regionu“, kazao je Momirović.
Istorija Železničke tehničke škole počinje osnivanjem Državne saobraćajne železničke škole 1922. godine. U toku 20. veka škola je menjala naziv, da bi 1953. godine bila osnovana Železnička saobraćajna škola u Zemunu. Železnički obrazovni centar, popularni ŽOC, unutar kojeg je škola radila, projektovan je i građen po ugledu na francuske školske centre sa pratećim objektima poput Doma učenika.