ŽELE MOST KAO OZEBLI SUNCE: Meštani sela na potezu Kruševac—Trstenik očekuju da izgradnja auto-puta donese i prelaz preko Zapadne Morave

С. Бабовић 29. 08. 2022. u 13:30

VIŠE od 15.000 meštana moravskih sela na potezu Kruševac—Trstenik nada se da će sa izgradnjom auto-puta Pojate—Preljina biti ubrzana inicijativa za podizanje mosta preko Zapadne Morave.

Zapadna Morava nije premošćena u ovom delu, Foto S. BABOVIĆ

Trenutno na ovoj deonici od 35 kilometara ne postoji nijedan most, upotreba skela je ograničena i u jednom trenutku i zabranjena nakon stradanja meštanina Selišta Raška Milutinovića (70), januara 2021.

Tako u praksi, umesto dva ili tri kilometra preko reke, meštani Velike Drenove sa leve strane reke prelaze 30 kilometara do svojih oranica u Stopanji (60 kilometara u oba pravca), jer su primorani da voze do Trstenika starim putem Kruševac - Trstenik, pa da se onda iz Trstenika vraćaju ka Kruševcu, sve do Stopanje magistralnim putem Kruševac - Kraljevo.

Predstavnici sela koja traže izgradnju mosta, Foto S. BABOVIĆ

Projektom "Moravskog koridora" predviđena je petlja sa leve strane reke (Bela Voda - Velika Drenova), koja će omogućiti meštanima da dođu do Stopanje sa desne strane reke, ali tu neće biti isključenja sve do Kruševca i Trstenika. Tako se kao rešenje vidi poseban most, koji će biti u nadležnosti JP "Putevi Srbije", ali su, navode meštani, projektanti "Moravskog koridora", predvideli nadvožnjake u Velikoj Drenovi, što je ohrabrujući momenat.

- Prosledili smo pisma Ministarstvu infrastrukture, "Putevima Srbije", "Koridorima", kabinetu predsednika, odakle nam je odgovoreno da je naša inicijativa o mostu prosleđena na nadležne adrese, kako bi se razmotrila opravdanost, a kako smo čuli, biće to pozitivno rešeno, jer stručna obrazloženja su na našoj strani - navodi Velibor Lazarević, profesor iz kruševačkog sela Bela Voda, dodajući da su dobili podršku i opštine Trstenik i grada Kruševca.

- Ostavljanje nadvožnjaka kod Velike Drenove, odakle bi trebalo da se radi poveznica sa Stopanjom sa suprotne strane je prvi i obećavajući iskorak napred. "Koridori" su nas praktično podržali time, a posao izgradnje mosta će biti olakšan za JP "Putevi Srbije".

Mesto nesreće u Selištuzbog koje je bio prekinut prevoz skelom preko reke, Foto S. BABOVIĆ

Meštani su još 2019. godine dobili mišljenje Sektora za Strategiju, projektovanje i razvoj JP "Putevi Srbije" da je u zavisnosti od raspoloživih finansijskih sredstava moguće predvideti izradu plansko-tehničke dokumentacije za izgradnju mosta preko Morave kod Stopanje sa pristupnim saobraćajnicama.

Zoran Čuljić, predsednik MZ Velika Drenova, navodi da od Trstenika do Vrnjačke Banje na razdaljini od svega osam kilometara postoje tri mosta. Nedostatak adekvatnog prelaza u dužini od 35 kilometara neposredno pogađa devet mesnih zajednica: Velika Drenova, Stragari, Milutovac, Poljna, Lazarevac, Konjuh, Bela Voda, Riljac, Stopanja. I meštani sa desne strane reke podvlače koliko bi most predstavljao pravo rešenje.

- Svi poljoprivrednici sa druge strane reke kod nas, na primer, prodaju poljoprivredne proizvode, kupuju u poljoprivrednim apotekama - kaže za "Novosti" Dragan Simić, predsednik MZ Stopanja.

- I našem selu bi mnogo značilo, jer bi sa mostom imali indirektan pristup "Moravskom koridoru".

Mapa puteva u ovom kraju, Foto S. BABOVIĆ

REŠENjE

PROSTOR bez mosta pogađa po 250.000 stanovnika s obe strane reke, jer bi se prelazom povezao i narod iz pravca Rekovca, Kragujevca i Jagodine sa jedne, odnosno Aleksandrovca, Brusa, Kopaonika, Jošaničke Banje, s druge strane.

UPISAN U MREŽU PUTEVA

U OPŠTINI Trstenik napominju da je vrlo važno što je u mreži puteva Srbije upisan most između Velike Drenove i Stopanje.

- Podržali smo meštane, obrazložili na više adresa kakve su potrebe i kog broja stanovnika - navodi za "Novosti" Milena Turk, predsednica opštine. - Dobili smo povratnu informaciju da je most u planskoj dokumentaciji i očekujemo da izgradnjom brze saobraćajnice i on dobije svoje mesto.

Ilustracija V. N.

Pogledajte više