KORAK PO KORAK: Kako da promenite banku iz koje će vam u narednom periodu stizati mesečna primanja

В.Н. 29. 07. 2022. u 06:45

VEĆINA najstarijih sugrađana penziju tradicionalno prima preko Poštanske štedionice, dok se manji deo opredeljuje za ostale banke. Prema propisima od 1. januara 2019. svi oni koji steknu uslov za penzionisanje moraju da otvore i račun preko koga će ubuduće dobijati novac. Samo još za oko 350.000 seniora iz ranijeg perioda čekove i dalje donosi poštar na kućnu adresu.

Foto Z. Jovanović

Penzioneri, kao i svi ostali građani, ukoliko žele da promene banku preko koje će ubuduće primati novac, to mogu da urade na vrlo jednostavan način.

KORAK 1   Potrebno je najpre da službi za isplatu u nadležnoj Filijali Fonda PIO dostave potvrdu o saglasnosti sa promenom načina isplate.

KORAK 2  Posle toga trebalo bi da otvore novi tekući račun u drugoj banci. Nakon toga, korisnik filijali Fonda koja isplaćuje ček treba da dostavi ovlašćenje od banke kod koje je otvorio novi tekući račun za prijem penzije.

KORAK 3 Preporuka je da se ova dokumenta o promeni i o novom tekućem računu predaju do 15. u mesecu, jer se program za isplatu penzija zatvara 10 do 15 dana pre realizacije isplate, da bi se obezbedilo dovoljno vremena za štampanje i distribuciju penzijskih čekova na teritoriji Srbije.

KORAK 4  Posle zatvaranja programa isplate nije moguća naknadna izmena i unošenje novih podataka.

KORAK 5  Ukoliko korisnik dokumenta o promeni banke i novom tekućem računu dostavi nakon zatvaranja programa, isplata neće moći da bude realizovana u prvom terminu, već u narednom kada će biti isplaćeni svi pripadajući iznosi.

Pogledajte više