NOVI PASOŠI VEĆ POPUNILI ONLAJN TERMINE: Još nema gužvi na šalterima u beogradskim policijskim stanicama

Ш. Маровић 05. 06. 2022. u 10:30

ZBOG početka letnje turističke sezone, a samim tim i povećanog broja putovanja, jun i jul predstavljaju vreme kada se ispred šaltera MUP, posebno u najvećim gradovima Srbije, stvaraju velike gužve.

Foto N. Skenderija

Razlog je obnavljanje i produžavanje putnih isprava, bez kojih se ne može ući u evropske i svetske turističke meke. Iako je ovih dana na šalterima bilo prilično "mirno", prava navala i dugački redovi za produžavanje dokumenata očekuju se za desetak dana. Zbog toga je produženo radno vreme svih ispostava u zemlji radnim danima i subotom, dok će u Novom Beogradu (Ulica Omladinskih brigada 1) i Novom Sadu (Bulevar oslobođenja 143), službenici primati stranke i nedeljom od 8 do 15 časova.

Reporteri "Novosti" ovih dana posetili su nekoliko policijskih ispostava širom prestonice i uverili se da velikih redova još nema, ali bi ta situacija mogla da se promeni već krajem sledeće nedelje. Ipak, zbog sve popularnijeg onlajn zakazivanja, u nekim opštinama glavnog grada svi termini su popunjeni i do kraja juna! Tako će "cupkanje" u mestu i višesatno čekanje za one koji nisu iskoristili tu mogućnost biti redovna pojava tokom letnje sezone. Iako se podrazumeva da je svake godine slična situacija, sve je dodatno otežano prisustvom virusa korona u prethodne dve godine i minimalnim brojem putovanja, pa su mnogi svoje pasoše i isprave zaboravili u fiokama.

- Došla sam da produžim dokumenta, treba da idem krajem meseca u Tursku na letovanje - priča za naš list Milica M. iz Beograda. - Kako nisam putovala od 2019. godine, nisam ni obraćala pažnju da li je pasoš istekao. Došla sam na šalter u Savskoj ulici i zaista nema gužvi. Očekivala sam suprotno, odnosno da ću se zadržati mnogo duže. Ovako se sve brzo završilo, izgleda da sam uspela da "ubodem" prihvatljiv termin.

Pasoš u našoj zemlji je moguće izvaditi i za dva dana, umesto standardnih sedam koliko se obično čeka, ukoliko postoji dovoljno jak razlog za hitnu proceduru. Ipak, umesto standardnih 3.600 donara, građani će za ovu povlasticu morati da izdvoje čak pet hiljada dinara više.

- Gužvi zasada nema, najviše se to oseti ujutru oko sedam sati, pre otvaranja šaltera - kažu za naš list u MUP Stari grad. - Oni koji zakazuju onlajn, već su popunili veliki broj slobodnih termina u junu. Trudimo se da veći deo šaltera radi, kako bi sve građane ispoštovali, a oni manje čekali. Prave gužve očekujemo kada se zahuhtaju putovanja, ali smo spremni i na to. Ukoliko je hitno, pasoš se može izvaditi i u opštini u kojoj osoba ne živi, ili ima mesto prebivališta.

Foto N. Skenderija

Takođe, ukoliko u poslednjem trenutku vidite da vam je pasoš istekao, ili da važi manje od tri meseca u odnosu na termin kada se vraćate sa putovanja (što je propis Evropske unije), a neophodno je da napustite državu, postoje potencijalne olakšice. To su potrebe za hitnim lečenjem u inostranstvu, obaveštenje o smrti ili teškoj bolesti člana uže porodice, neodložan službeni put. Samo je potrebno priložiti i dokaz koji potvrđuje razloge hitnosti. U navedenim situacijama pasoš mora biti izdat u roku od 48 sati od trenutka slanja molbe.

NE MOŽE SVUDA ELEKTRONSKI

KOLIKA je jagma za onlajn zakazivanjem pasoša pokazuju slučajevi iz prestoničkih opština Novi Beograd, Voždovac, Čukarica i Zemun. U sve četiri lokalne samouprave slobodnih mesta na zakazivanje uopšte nema gotovo do kraja meseca. Situacija je malo bolja na Paliluli, Zvezdari, Starom gradu i Rakovici. Međutim, opštine Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin ne pružaju mogućnost elektronskog zakazivanja, pa se zbog toga možda i najveće gužve beleže ispred policijskih stanica u ovim opštinama, koje rade i subotom od 7.30 do 15.30.

PRIJAVE NA PORTALU E-UPRAVE

UKOLIKO građani žele da bez stresa, nervoze i višečasovnog čekanja dođu do lične karte ili pasoša treba za termin da se prijave onlajn, na portalu e-Uprave. Dozvoljeni termini za zakazivanje nisu isti kao što je radno vreme stanice, pa je zato svaka samostalno opredelila termine za elektronsko zakazivanje. Oni su u trajanju od po 15 minuta za jednu osobu i potrebno je striktno poštovanje satnice. Ono što je bitno, jeste da moraju da se registruju na portalu e-Uprave i prate dalja uputstva za zakazivanje termina. Nakon toga, dobija se potvrda o uspešno zakazanom terminu.

Pogledajte više